Vanzarile de carne rosie au scazut cu 2% in 2009, ale produselor dietetice cu 2,7%. Adaptarea consumului alimentar la noile conditii impuse de criza globala, in general, si de scaderea veniturilor, in special, se dovedeste un proces mai de durata decat au anticipat, initial, expertii. Intr-adevar, oamenii castiga mai putin, dar incearca sa manance la fel. Oricum, asa au procedat pana acum cateva luni, cand aceasta regula a inceput sa piarda teren, sub povara schimbarilor impuse de noile conditii financiare ale populatiei Europei.
Cifrele de afaceri globale afisate de gigantii din industria de consum (Unilever, Danone, Kraft Foods) par destul de putin dezamagitoare: cabinetul OC&C Strategy a calculat pentru 2009 o crestere de 0,9% a acestui indicator. Comparativ insa cu 2008, cand progresul a fost de 33%, tabloul capata o cu totul alta dimensiune. Asta inseamna ca, tinand cont de inflatie, volumul vanzarilor este in continua scadere.
Integral in Financiarul
http://www.banknews.ro/stire/40447_pe_fondul_crizei,_europenii_sunt_obligati_sa-si_modifice_obiceiurile_alimentare.html