Vanzarile produselor de lux au scazut cu 25% in primul trimestru, ca urmare a crizei economice care a scazut puterea de cumparare, dar si pentru ca Romania este mai scumpa decat destinatiile celebre de shopping ale lumii.
Cele mai afectate sectoare din punct de vedere al vanzarilor au fost ambarcatiunile, autoturismele, bijuteriile, moda si turismul de lux, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta CPP Luxury Industry Management Consultans.
Segmentele care au inregistrat scaderi mai mici sunt vanzarile de ceasuri si de parfumuri, precum si serviciile SPA.
"Afirmatia recenta a reprezentantului unei banci din Romania conform careia ar exista peste 150.000 de persoane cu venituri de peste 100.000 euro este total eronata. Nici in pietele regionale in care numarul de persoane cu venituri este mult mai mare cum ar fi Serbia, Polonia sau Ucraina nu sunt inregistrate mai mult de 50.000 de astfel de persoane. Conform estimarilor CPP, in Romania sunt 35.000 de persoane cu venituri anuale de minim 100.000 de euro", sustin reprezentantii CPP.
De asemenea asistam la schimbari importante in comportamentul si preferintele consumatorilor de lux. De exemplu, branduri precum D&G, Dsquared sau Just Cavalli au trecut nu mai sunt considerate premium si articole de lux. De asemenea, multi oameni au inceput sa accepte si produsele de contrabanda sau contrafacute in detrimentul celor originale.
Totodata, oamenii cu bani nu mai pleaca la fel de mult ca inainte de criza in weekenduri in strainatate si nu-i mai tin mortis sa se cazeze la hoteluri de patru sau de cinci stele, preferind sa-si pastreze banii pentru cumparaturi.
"In ceea ce priveste segmental de moda, cel mai afectat este cel feminin, unde de altfel exista si un numar mai mic de magazine de tip monobrand. Moda si accesoriile masculine inregistreaza scaderi mai mici si datorita target-ului caruia se adreseaza: bancheri, oameni de afaceri, avocati, notari, pentru care produsele sunt in primul rand o necesitate", se arata in studiul citat.
Integral in Adevarul