Potrivit unui oficial Nissan, jumatate dintre cei care s-au aratat interesati de achizitionarea noului model electric Leaf sunt fosti proprietari de Toyota Prius.
Atunci cand a dezvoltat primul sau model electric de serie, Nissan nu s-a gandit ca va crea un asemenea impact asupra publicului cu inclinatii ecologiste. Noul Leaf nu numai ca aduce un public nou pentru brandul japonez, dar se pare ca fura si din clientii celorlalte modele eco, existente pe piata.
Potrivit unui studiu desfasurat de Nissan, din totalul celor 130.000 de potentiali clienti ai noului Leaf, jumatate, adica 65.000, sunt fosti proprietari de Toyota Prius. Al Castignetti, vice-presedinte al Nissan, a declarat ca rezultatul studiului este unul foarte important pentru constructorul japonez. "Cifrele arata ca exista in acest moment un segment de piata orientat catre vehiculele ecologice, care doreste sa treaca la un alt nivel. Detin in acest moment un vehicul hibrid, dar daca tehnologia le permite sunt gata sa faca si urmatorul pas", a sustinut Catignetti.
Nissan Leaf este propulsat de un motor electric de 107 cai putere, tinut in viata de un pachet de baterii litiu-ion, care asigura o autonomie de maxim 160 de kilometri, atunci cand viteza maxima se opreste la 137 de km/h. O incarcare normala, de la o priza de 220V, dureaza aproximativ opt ore.
egm via Automarket
http://www.banknews.ro/stire/39553_jumatate_din_clientii_lui_nissan_leaf_sunt_fosti_proprietari_toyota_prius.html