Importul de masini second-hand reprezinta un pericol de evaziune fiscala, atat timp cat raportul intre masini noi si cele second-hand este de 1 la 4, adica 8.800 masini noi la 35.400 de masni second-hand, a declarat marti vicepresedintele APIA, Brent Valmar.
"Comertul de autovehicule rulate de catre persoane fizice neautorizate este o activitate economica nefiscalizata, ce inseamna pierderi la bugetul de stat, avand ca efecte negative scaderea vanzarilor de masini noi, activitate ce aduce venituri la buget", a afirmat Valmar.
Vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a solicitat pe aceasta cale imbunatatirea legislatiei in ce priveste vehiculele second-hand.
El a propus, printre altele, masuri pentru urmarirea platilor TVA, prezentarea actului doveditor pentru transferul de posesie factura-contract din tara de origine, introducerea obligativitatii inscrierii in cardea de identitate a autovehicului a fiecarui proprietar succesiv, dar si reglementarea targurilor de autovehicule.
"In opinia noastra, comertul de autovehicule ar trebui sa se faca doar de operatorii economici acreditati pentru acesta activitate", a precizat vicepresedintele APIA.
El a mai spus ca programul Rabla este o masura foarte buna in aceasta perioada de criza, insa considera ca sunt necesare masuri fiscale pentru promovarea productiei autohtone de autovehicule si a achizitiei de autovehicule noi, precum si un sistem de taxare care sa incurajeze achizitia de autovehicule noi, inclusiv a activitatii de post-vanzare.
NewsIn
http://www.banknews.ro/stire/38628_apia_importul_de_masini_second-hand_este_un_pericol_de_evaziune_fiscala.html