Toti cei care nu au completat formularul pentru actualizarea datelor personale vor fi obligati sa o faca la prima vizita la ghiseu. In caz contrar, li se vor bloca conturile.
De astazi, bancile pot trece la blocarea temporara a conturilor clientilor, in cazul in care acestia refuza sa completeze formularele cu datele personale la prima intalnire cu banca. "Nu vom bloca direct conturile si probabil ca nu o va face nimeni. Este, de altfel, un lucru care ar implica foarte multe efecte negative pentru client. Ii vom impune insa clientului sa completeze respectivul formular cu prima ocazie cu care ajunge la banca, iar in cazul in care refuza, abia atunci vom trece la blocarea temporara a conturilor", spune reprezentantul unei banci de top. Printre institutiile de credit care au anuntat ca data-limita 31 martie se numara si majoritatea bancilor din top 10. Este vorba despre BCR, BRD, Banca Transilvania, Unicredit Tiriac Bank, Bancpost si ING. Pe de alta parte, Alpha Bank si CEC Bank au decis sa nu impuna o data-limita si asteapta, in timp ce Raiffeisen Bank a fixat aceasta data pe 9 aprilie.
Nu refuzati formularul
Desi posibilitatea ca bancile sa blocheze automat conturile celor care nu au completat inca formularele pare exclusa, institutiile de credit sunt hotarate sa ia aceasta masura in momentul in care clientul se prezinta la ghiseu si refuza sa completeze formularul. "Este simplu, este vorba despre o simpla foaie. Mai mult de 30 de secunde nu dureaza completarea ei. Pe masura ce se vor prezenta la sediile noastre, ii vom ruga pe clienti sa completeze respectivul formular inainte de a efectua orice alta tranzactie. Daca refuza, avem dreptul legal de a le bloca conturile", spun reprezentantii BCR. Mai mult, in cazul in care, de exemplu, nu aveti buletinul la dumneavoastra pentru a completa formularul, nu veti putea face operatiuni.
Integral in Romania Libera