Au mai ramas patru zile pana la lansarea pe piata a celui mai asteptat gadget din ultimul an: tableta iPad de la Apple. Telecomul si internetul mobil s-au schimbat fundamental dupa aparitia iPhone. Cu iPad, Apple vizeaza mai multe domenii: de la carti in format electronic pana la segmentul netbook.
Inca de la prezentarea oficiala de la sfarsitul lui ianuarie a fost clar ca iPad va fi un dispozitiv destinat, in principal, navigarii pe internet, mail-urilor, rularii de fotografii, jocurilor video (cu imbunatatiri in experienta tactila) si nu in ultimul rand cartilor in format electronic (functie de e-reader). De asemenea, noul gadget se incadreaza perfect in "ecosistemul" creat in jurul iPhone prin App Store (peste 150.000 de aplicatii).
Un sondaj realizat de firma de cercetare de piata comScore privind intentiile de utilizare, a aratat ca pentru 50% dintre potentialii cumparatori, de baza va fi navigarea pe internet, urmata de e-mail (48%), player audio (38%), cititul cartilor (37%), consum media (34%). Cu alte cuvinte, va fi un gadget pentru noua generatie de entertainment mobil, cu interfata tactila si conectare la internet.
Startul precomenzilor s-a dat la 12 martie, iar oficialii Apple au anuntat la sfarsitul saptamanii trecute epuizarea stocului destinat precomenzilor, o reincarcare a stocurilor si reluare de comercializari fiind programata pentru 12 aprilie.
In functie de capacitatea de stocare, primele modele de iPad vor costa intre 499 si 699 de dolari, beneficiind doar de conectivitate Wi-Fi. Versiunile capabile de conexiune 3G ar trebui sa apara pe piata spre sfarsitul lunii aprilie, cu preturi cuprinse intre 629 si 829 de dolari. In lipsa unor informatii legate de disponibilitatea pe piata locala, multi romani s-au "lipit" de precomenzi prin intermediul cunostintelor de peste ocean.
Integral in Jurnalul National