Publicitatea la bauturile alcoolice nu exercita nicio influenta asupra consumului tinerilor, arata un studiu comandat de Uniunea Elvetiana pentru Arte si Meserii, citat de site-ul lesquotidiennes.com.
Adolescentii intervievati spun ca sunt influentati in primul rand de prieteni. Potrivit studiului realizat de psihologul german Stefan Poppelreuter pe 400 de tineri intre 14 si 17 ani, '90% dintre adolescentii chestionati spun ca publicitatea nu le influenteaza consumul', iar 83% o gasesc 'plictisitoare'.
Comportamentul lor este influentat de prieteni, in primul rand (85%), apoi de parinti (65%). In cadrul studiului au fost chestionati si 100 de parinti de adolescenti din grupa de varsta mentionata: 87% dintre ei considera ca joaca un rol decisiv in ceea ce priveste prevenirea si ca 'producatorii si politicile nu joaca un rol major in materie de prevenire'. Numai 10% dintre ei cred ca 'rolul principal in privinta prevenirii revine comertului'.
Studiul ajunge la concluzia ca 'atat tinerii, cat si parintii lor apreciaza ca interdictiile publicitare sunt putin credibile'.
AGERPRES
http://www.banknews.ro/stire/37728_publicitatea_nu_influenteaza_consumul_in_randul_tinerilor.html