Recesiunea economica nu a impiedicat maturizarea pietei de ceasuri de lux. Au intrat noi marci elvetiene, s-au deschis mai multe magazine, iar clientii sunt mai atenti la detalii tehnice.
Piata ceasurilor de lux a avut o scadere evidenta in 2009 fata de 2008, din punctul de vedere al vanzarilor, iar pentru acest an comerciantii asteapta o crestere usoara. Melania Alexe, Country Manager al firmei Horologivm, spune ca piata a fost "prolifica", anul trecut, in ceea ce priveste evolutia companiilor, chiar daca nivelul vanzarilor a scazut cu peste 30% pe segmentul de lux. Astfel, recesiunea economica globala i-a impins pe multi producatori sa caute noi piete, iar tot mai multe marci de varf cauta, in prezent, posibilitatea promovarii pe piata locala.
"Romania a ramas in continuare in atentia producatorilor elvetieni, in 2009 intrand noi branduri. Toti principalii «jucatori» au deschis noi magazine, concentrandu-se pe Calea Victoriei. Foarte probabil, aceasta va deveni polul de referinta al orologeriei de lux in Romania", a declarat Melania Alexe. In 2010, se pastreaza aceeasi tendinta de intrare a unor noi branduri pe piata, desi nu se prevede o crestere semnificativa a vanzarilor. "Diversificarea ofertei pare a fi solutia potrivita atat pentru mentinerea clientilor fideli, cat si pentru atragerea clientilor noi", a mai spus Alexe.
Barbatii, mai atrasi de ceasuri
Clientii standard pentru aceasta piata sunt oamenii de afaceri, persoane cu venituri medii spre mari, care au o pasiune pentru ceasuri. "Cu siguranta, barbatii sunt mai pasionati de ceasuri decat femeile, pentru ca ei sunt mult mai atrasi de caracteristicile tehnice, de mecanism si de ceea ce se afla in interiorul unui ceas, in timp ce pentru femei e mult mai important designul unui ceas", spune Alessandro Amato, directorul general al firmei Cellini.
Melania Alexe constata ca anul 2009 a adus schimbari si in comportamentul cumparatorilor ceasurilor de lux. "Pasionatii de bijuterii orologere nu se mai grabesc. Se informeaza mai mult, si nu doar despre carcasa, diamante, pret, ci si despre mecanism, manufactura, istoria si povestea ceasului. Acesta este profilul clientilor magazinului Horologivm. Pasiunea si adevaratele valori inmagazinate in micuta piesa orologera incep sa fie mai presus de dorinta de epatare", a afirmat Alexe.
In prezent, in Romania se poate gasi aproape orice brand, din toate zonele lumii. Pe segmentul ceasurilor vandute oficial si aduse legal de catre agenti autorizati, zona ceasurilor de lux este acoperita in majoritate de ceasurile elvetiene. Fiecare brand elvetian are un agent oficial care se ocupa de importul, distributia si promovarea produselor sale in Romania. Nu exista niciun producator roman de ceasuri de lux.
Integral in Financiarul
http://www.banknews.ro/stire/37452_ceasurile_premium_pentru_romani_costa_de_la_5000_de_euro_in_sus.html