BankNews.ro - The Business Republic

Raiffeisen Bank ne obliga sa ne punem ochelari
| Data Publicarii: 25-08-2006

Bancile romanesti se intrec in a gasi fel de fel de smecherii in a atrage clientii. Ultima atractie in materie de marketing bancar, se pare ca este sa testezi, ca la un cabinet de optica, vederea clientilor. De curand, am observat mergand la cumparaturi intr-un hipermarket din Bucuresti mai multe afise cu un credit de consum al Raiffeisen Bank. De la distanta, vad mare si clar: 5,9%. Presupun ca este vorba de dobanda si ma minunez, caci este o dobanda foarte mica pentru un credit de consum. Nu stiu inca daca moneda creditului este RON sau EUR, dar ma gandesc in timp ce ma indrept catre afis ca voi afla... Merg, merg si ochii mei percep o alta cifra in fata lui 5,9%. Dar nu imi este foarte clar asa ca mai inaintez catre afis. Si surpriza! Acum, de la o distanta minima (mentionez ca nu port ochelari iar ultimul control oftalmologic l-am efectuat de curand), pot citi: 15,9%. Si nu se precizeaza in ce moneda este oferit acest credit.

Smecheria mintilor “briliante” de la Raiffeisen m-a indignat ingrozitor. Si cred ca nu sunt singura. Sa analizam afisul Raiffeisen. Culorile folosite pentru a reda partea cu 5,9% din dobanda sunt culori vii (rosu si roz) contrastante cu fondul care este unul galben pal. In shimb, acea cifra 1 (esentiala) este redata tot printr-o nuanta de galben. Deci aproape invizibila. Ce sa intelegem din acest mixaj nefericit de culori? Incearca Raiffeisen sa isi induca in eroare potentialii clienti? Sau poate nu, poate au angajat un stilist al culorilor care a a avut aceasta viziune geniala de a contrasta galben cu galben.

Raiffeisen si rata de furnica

Nu pot inceta sa ma intreb pana unde vor merge bancile in a atrage clientii. Cu siguranta, eu aleg banca dupa criterii care includ modalitatea de a-si face publicitate. Iar Raiffeisen m-a dezamagit. M-a dezamagit pentru ca nu a avut curajul sa faca un afis inteligent! Un afis care sa ma atraga sa cumpar acel credit. Mai mult, a incercat sa ma pacaleasca de la distanta asa ca, a fost o pierdere de timp sa ajung la afisul lor.

Ana Maria Megan

http://www.banknews.ro/stire/3720