Nici anul acesta comerciantii nu tin cont de prevederile legale privind protectia consumatorilor si lanseaza solduri, lichidari de stoc si promotii care induc in eroare cumparatorul. Agentii economici nu mentioneaza clar pretul vechi, pretul nou si procentul de reducere.
La fel ca in fiecare an, si in 2010 comerciantii abuzeaza de sintagme precum "superpret", "promotie", "reducere" pentru a-si atrage cumparatori, desi in realitate discountul nu exista sau este prezentat intr-o forma confuza. In urma controalelor efectuate, comisarii Protectiei Consumatorilor au constatat ca majoritatea comerciantilor sunt neinformati in legatura cu prevederile legale cu privire la vanzarile promotionale, de soldare sau de lichidare, in timp ce altii induc in eroare consumatorul cu rea-credinta.
Majoritatea agentilor economici nu afiseaza data de debut a vanzarii de soldare, durata acesteia si sortimentul de marfuri supus soldarii. In plus, si anul acesta reducerea de pret afisata nu coincide cu cea reala, cumparatorul riscand a plati un alt pret (de obicei mai mare) decat cel anuntat.
S-a constatat, de asemenea, ca nu exista delimitari clare intre produsele cu pret redus si cele care nu participa la oferta, acestea fiind depozitate in acelasi spatiu, amestecate. Un numar mare de magazine afiseaza doar pretul vechi al produsului si procentul de reducere, consumatorul fiind nevoit, astfel, sa calculeze singur pretul nou. Mai mult, au fost depistate produse pe care nu era afisat nici un pret, ci doar mentiunea "reducere". Pana in prezent au fost verificate 801 puncte de lucru ale operatorilor economici, la 776 dintre acestea au fost constatate abateri, fiind aplicate amenzi in valoare de 1.723.400 lei.
Romania Libera