Bugetele alocate publicitatii cresc de la an la an, ca efect atat al extinderii prezentei globale a marilor companii, cat si al diversificarii mediilor prin care se pot trimite mesaje comerciale. Astfel, daca in urma cu 15 ani televiziunea, presa scrisa si radioul erau principalele suporturi pentru reclame, acum internetul sau telefonia mobila incep sa joace un rol din ce in ce mai important.
Firma de marketing Advertising Age intocmeste anual un top al celor mai mari advertiseri mondiali, analistii agentiei contabilizand fondurile alocate tuturor tipurilor de publicitate. Pentru 2009 primele 10 pozitii arata astfel:
- Procter & Gamble, cu 9,73 miliarde dolari
- Unilever, 5,72 miliarde dolari
- L'Oreal, 4,04 miliarde dolari
- General Motors, 3,67 miliarde dolari
- Toyota Motor, 3,2 miliarde dolari
- Coca Cola, 2,67 miliarde dolari
- Johnson & Johnson, 2,6 miliarde dolari
- Ford Motor, 2,45 miliarde dolari
- Reckitt Benkiser, 2,37 miliarde dolari
- Nestle, 2,31 miliarde dolari
Redactia BankNews.ro
http://www.banknews.ro/stire/36217_top_10_cei_mai_mari_advertiseri_mondiali_in_2009.html
|