Petrecerile de final de an reprezinta o ocazie buna de a va face remarcat de sefi, printr-o tinuta corespunzatoare si o atitudine relaxata. Glumele deplasate sau momentele de esec pentru colegi trebuie evitate pentru a nu tensiona atmosfera.
Intr-un an de criza, cu putine prime de sarbatori si fara bonusuri de final de an, unele companii au decis totusi sa organizeze mici petreceri pentru angajati. Daca va aflati in postura fericitului salariat care se poate simti bine intr-una dintre ultimele seri din an impreuna cu colegii, trebuie sa cunoasteti cateva reguli, astfel incat dupa eveniment sa nu va vorbeasca toti oamenii din birou pe la colturi, dar si sa va puteti privi seful in ochi fara rusine. Cum sa va imbracati, ce gesturi sa evitati si cate pahare sa consumati va spun specialistii nostri in resurse umane, dar si consultantul de imagine Mihaela Berciu.
Prezenta este obligatorie
In primul rand, este indicat sa nu refuzati invitatia, chiar daca nu sunteti in cea mai buna forma, aveti foarte multa treaba si nu sunteti multumit de compania in care lucrati. "Bucura-te ca s-a facut petrecere anul asta! Cele mai multe firme au dat afara angajati sau au redus drastic costurile. Poate nu-ti arde, dar cineva din firma s-a straduit sa organizeze un eveniment, sa puna cap la cap momentele si ar fi frumos ca prin prezenta ta sa gratulezi acest efort", spune Oana Mosoiu, HR Consultant, Ascent Group. "Regula generala este prezenta obligatorie!", completeaza consultantul de imagine Mihaela Berciu.
Toata lumea trebuie sa participe la aceste evenimente festive, chiar daca acest lucru nu este stipulat concret in contractul de munca. "Absenta de la eveniment va fi intepretata drept ostentatie si manifestare a nemultumirilor. Este recomandat sa ajungeti fix la ora anuntata. Punctualitatea este remarcata de sefi, fie si in afara biroului", este de parere Mihaela Berciu.
Nici crispat, nici prea relaxat
Daca v-ati convins ca petrecerea de final de an la firma nu va face rau, ci dimpotriva, trebuie sa stiti ca este indicat sa pastrati un echilibru intre relaxare si control la acest eveniment.
"Scopul petrecerilor corporate este sa formeze un liant informal intre membrii echipei si/sau intre echipa si management. Scopul petrecerii corporate nu este sa «ne distram impreuna»", precizeaza Alina Negrea, Senior Partner, APlus Performance. Totusi, este de preferat ca angajatii sa nu fie crispati. "E important ca angajatul sa fie natural si relaxat, insa sunt sanctionate drept nepotrivite rasul, care se aude in toata sala, un limbaj vulgar sau prea familiar, precum si glumele fara perdea", spune Alina Negrea.
Specialistii mai sfatuiesc ca, in cadrul acestui tip de eveniment, angajatii sa evite bauturile tari, chiar daca sunt disponibile, si sa le consume moderat. In timpul petrecerii este, de asemenea, indicat ca participantii sa se felicite pentru noul an, atat intre ei, cat si cu patronul.
Ce trebuie sa nu faceti
- Nu puneti o figura morocanoasa la bataie, chiar daca v-ati inzapezit in drum spre petrecere si de fapt nici nu aveati chef sa veniti. Sunteti acolo, jucati pana la sfarsit!
- Nu faceti glume de prost-gust si nici nu spuneti glume la limita bunului-simt. Lasati atmosfera sa curga de la sine.
- Nu va bagati in sufletul sefului si nu incercati sa-l monopolizati. El este la dispozitia tuturor acolo. De asemenea, evitati supracomplimentarea lui. Felicitarile sincere pentru rezultatele din acest an sunt suficiente.
- Nu amintiti situatii jenante pentru colegi, momente de esec sau rezultate slabe. Evitati punerea dumneavoastra in valoare pe seama colegilor, poate vor si ei sa se simta bine.
- Nu faceti previziuni mai negative decat este cazul, nu transformati discutia cu colegii de petrecere intr-un "zid al plangerii".
Integral in Romania Libera