Criza a afectat piata luxului in acest an, principalii jucatori de pe acest segment vorbind despre o scadere a vanzarilor cu pana la 40%.
"Prima parte din acest an a fost dificila, vanzarile fiind diminuate cu aproximativ 15% fata de anul trecut. Am recuperat in S2 si speram sa incheiem anul cu o cifra de afaceri la nivelul lui 2008. De altfel, putem constata ca pentru diamante cererea a crescut usor in acest an, fata de anul trecut, bijuteriile de lux fiind investitii sigure pe timp de criza", a declarat pentru Business Standard, Andreea Ionita-Loukas, manager Micri Gold, companie cu afaceri de 3,7 mil. euro anul trecut.
Un alt jucator important in piata luxului, Helvetansa, vorbeste despre vanzari mai mici cu 40% in acest an. Daca, anul trecut, cel mai scump ceas vandut de Helvetansa a fost un Turbillon Relatif, produs de Piaget, cu 220.000 de euro, in S1 din acest an, cea mai importanta comanda a producatorului elvetian a fost un ceas Daniel Roth, de 85.000 de euro. O tendinta comuna a jucatorilor din industria luxului a vizat extinderea.
Micri Gold a inaugurat cel mai mare showroom multibrand, cu piese si colectii unicat Chopard, Bvlgari, Damiani, Schoeffel, Gianni Lazzaro, Claudio Fiorentino, investitia fiind de 1 mil. lei. Preturile bijuteriilor variaza intre 400 lei, un accesoriu Chopard, si cateva sute de mii de lei pentru produsele unicat. In septembrie, Helvetansa a deschis primul magazin multibrand tot pe Calea Victoriei, in urma unei investitii de un milion de euro.
Business Standard
http://www.banknews.ro/stire/34883_cererea_pentru_diamante_a_crescut_usor_in_an_de_criza.html