Pentru ca subalternii sa-si faca treaba bine nu este suficienta o leafa mare. Un factor important il reprezinta si facilitatile oferite.
Telefoanele si masina de serviciu ori laptop-ul nu mai sunt demult singurele beneficii pe care angajatii le primesc la job. In ciuda crizei sau tocmai din cauza ei, angajatorii cauta metode mai diversificate de a-si recompensa angajatii si de a-i motiva sa-si faca treaba mai bine.
Masaj si fitness chiar la birou
Asistenta unei agentii imobiliare din Cluj-Napoca spune ca facilitatile de la locul de munca au o importanta majora in motivarea angajatilor.
"Nici nu va dati seama cat de mult schimba atitudinea unui angajat aceste moda litati de recompensare. Cand a venit criza, s-a instalat o tensiune permanenta in agentie: toata lumea era stresata. Cum numarul clientilor scadea a inceput sa dispara si entuziasmul nostru. Motiv pentru care numarul contractelor incheiate a inceput sa fie din ce in ce mai mic. Nu reuseam deloc sa ne motivam si sa facem treaba sa mearga mai bine", afirma Ioana Stan.
Femeia spune ca totul s-a schimbat dupa ce patronul firmei a participat la un seminar unde i s-a explicat cat de mult conteaza pentru angajati conditiile de la locul de munca.
"A inteles ca acestea pot fi adevarate «minuni». Asa ca s-a decis sa angajeze doi maseuri si sa ne infiinteze, in una dintre salile de sedinta, un spatiu unde sa facem fitness. Tonusul angajatilor s-a schimbat radical. Au devenit mult mai optimisti si mai increzatori in puterile lor. Nu mai eram nervosi, iar rezultatele au inceput sa se vada rapid", spune clujeanca.
Truc pentru psihicul angajatilor
Si psihologii sunt de parere ca aceste "facilitati" sunt benefice pentru psihicul angajatilor, dar spun ca cel mai mult au de castigat chiar patronii. "Faptul ca cineva s-a gandit cum sa te faca sa te simti bine la locul de munca te face sa te crezi cu adevarat important in companie, indiferent de functia pe care o ai. Atunci, este normal sa incepi sa-ti dai cat mai mult silinta la job", spune psihologul Anca Teodoroiu.
Specialista adauga faptul ca, in strainatate, managerii sunt constienti ce inseamna sa aiba angajati multumiti si fac orice pentru ca tonusul subalternilor sa fie pozitiv. "Sunt firme in care li se permite angajatilor sa-si aduca animalele cu ei sau companii in care sunt amenajate locuri pentru copiii salariatilor. Fac totul doar ca angajatii sa scape de probleme, si sa nu mai fie stresati. In Romania, angajatorii abia au inceput sa inteleaga ca investind in astfel de facilitati isi ajuta propria lor afacere", conchide psihologul.
Integral in Evenimentul Zilei