Angajatii uneia dintre cele mai mari banci din Japonia, Mitsubishi UFJ, sunt incurajati de patron sa plece mai devreme de la serviciu pentru a se duce acasa "sa se inmulteasca". Acestia au primit e-mailuri din partea conducerii in care li se spunea sa plece acasa cu doua ore mai devreme si sa petreaca timpul cu partenerul de viata pentru a-si regasi pasiunea din cuplu. Campania dureaza o saptamana si are ca scop apropierea cuplurilor pentru rezolvarea problemei natalitatii.
Cu toate acestea, unii analisti sunt de parere ca este prea tarziu, deoarece populatia Japoniei scade mai rapid decat oricare alta. Guvernul japonez a incercat si el sa incurajeze familiile sa aiba copii, oferind salarii mai mari pentru parinti si construind mai multe gradinite pentru ca femeile sa nu renunte la serviciu, dar impactul a fost unul minim. Media este de 1,21 de copii nascuti pentru fiecare femeie nipona, fata de 1,34 in 2007. Daca tendinta va continua, populatia Japoniei va scadea cu 40 de milioane de oameni in urmatorii 50 de ani.
Curentul
http://www.banknews.ro/stire/34476_o_banca_japoneza_incurajeaza_angajatii_sa_se_reproduca.html