Exista opt drepturi principale pe care le aveti, in calitate de consumator, atunci cand semnati un contract.
Ati cumparat un produs care s-a defectat sau ati incheiat un contract de servicii care nu functioneaza asa cum vi s-a promis? Acestea sunt cele cateva lucruri pe care le puteti reclama. Exista opt drepturi principale pe care le aveti, in calitate de consumator, atunci cand semnati un contract cu operatorii economici.
- Libertatea de a lua decizii, la achizitionarea de produse si servicii, fara a vi se impune in contracte clauze abuzive care pot favoriza folosirea unor practici incorecte in vanzare, de natura a va influenta optiunea.
- Trebuie stabilite exact conditiile de credit si dobanzile.
- Trebuie sa vi prezinte clar clauzele contractuale, inclusiv cele privind caracteristicile calitative si conditiile de garantie, indicarea exacta a pretului sau a tarifului.
- Nu sunteti obligat sa platiti produse sau servicii nesolicitate.
- Acces la service. "Aveti dreptul de a vi se asigura un service necesar si piese de schimb pe toata durata medie de utilizare a produsului, stabilita in documentele tehnice", afirma Razvan Rasmerita, directorul Centrului European al Consumatorilor (EEC) din Romania.
- Fara majorarea pretului stabilit initial. "Majorarea pretului stabilit initial e posibila numai cu acordul consumatorului", mai spune Rasmerita.
- Prelungirea unui contract de servicii se face doar cu notificarea in scris a clientului. Notificarea trebuie sa fie facuta in scris cu 30 de zile inainte de data la care expira contractul initial.
- Dreptul de a face reclamatii. In cazul in care intampinati probleme, puteti solicita spirjinul Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania (ANPCR), ce dispune de personal calificat in oferirea de consultanta necesara solutionarii litigiilor de consum.
Integral in Evenimentul Zilei
http://www.banknews.ro/stire/34395_ghidul_consumatorului_istet.html
|