De multe ori, costurile bancii cu SMS-urile, scrisorile sau cu apelurile telefonice sunt mai mari decat suma ce trebuie recuperata. O mai veche procedura a bancilor a revenit "in voga", de cand criza mondiala s-a instalat si in tara noastra.
Astfel ca, stresarea clientului cu telefoane si SMS-uri pentru datoriile mici, de ordinul zecilor de bani sau a zecilor de eurocenti, si-a facut loc in programul institutiilor de finantare. Nu putini sunt clientii care se plang de insistentele angajatilor din banci care suna pentru a le aminti ca nu si-au platit datoria de 20 de bani sau un euro.
"Timp de mai multe zile, am primit telefoane peste telefoane si mesaje pentru o datorie de un euro care s-a adunat de-a lungul a mai multe luni, la o rata de peste 200 de euro", spune Adrian Mendrea, unul dintre clientii bancii Credit Europe.
Solutia pentru ca banca sa nu mai insiste a venit tot din partea angajatilor, care i-au sugerat ca, la urmatoarea rata, sa plateasca in plus cativa euro pentru a nu mai ramane dator.
Pe de alta parte, surse bancare ne-au spus ca acest lucru este facut de fiecare data tocmai pentru ca banca sa nu fie nevoita sa raporteze clientul la Biroul de Credit.
"Daca aveti o rata de 50,20 de lei si platiti numai 50 de lei, datoria de 20 de bani se perpetueaza, astfel ca, daca trece o perioada mai mare de 30 de zile, veti aparea in baza de date a bancii restant cu o rata plus acei 20 de bani", au declarat sursele citate.
Integral in Evenimentul Zilei
http://www.banknews.ro/stire/33608_sms-uri_de_la_banca_pentru_restante_de_2_bani.html