Ziarul "Gardianul" va prezinta caracatita contractelor grase oferite de Guvernul Boc, BRD - Groupe Societe Generale. Atat Elena Udrea, cat si Radu Berceanu au cu francezii contracte de sponsorizare si de imprumut. Apetenta ministilor democrat-liberali pentru mediul de afaceri francez a atins punctul culminant chiar in an electoral, odata cu atragerea in cursa pentru promovarea Romaniei a BRD si a Eurosport.
Elena Udrea a fost cea care a deschis calea "colaborarii" cu banca franceza. In luna aprilie, Udrea si BRD semnau protocolul de colaborare pentru promovarea turistica a Romaniei pe plan international. Ministerul se obliga sa promoveze numele si sigla bancii, in timp ce BRD se ocupa de realizarea si finantarea clipurilor. In aceeasi perioada, ministrul si-a refinantat un credit de peste 3 milioane de euro.
Tot in aceeasi perioada in care Udrea demara procedurile de colaborare cu BRD, Ministerul Transporturilor a anuntat ca tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov va fi construit de consortiul franco-elen Vinci-Aktor. Printre bancile implicate in procesul de finantare a celor 58 km de autostrada se afla si BRD. Pana la inchiderea editiei am aflat ca la Curtea de Apel s-a depus o contestatie privind procedura de negociere a contractului de credit dintre CNADNR si BRD-BCR.
Intr-o conferinta de presa comuna, organizata la finele lunii aprilie a.c., Udrea alaturi de reprezentantii BRD-Groupe Societe Generale semnau protocolul de colaborare pentru promovarea turistica a Romaniei pe plan international, prin intermediul celor trei mari sportivi: Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gica Hagi.
Crearea si producerea clipurilor in care apar Nadia, Hagi si Ilie Nastase a fost incredintata agentiei oficiale a BRD, ADDV Euro RSCG. BRD a platit creatia si productia clipului publicitar, inclusiv aparitia a trei mari sportivi ai Romaniei: Ilie Nastase, Nadia Comaneci si Gheorghe Hagi. Trebuie spus ca BRD este o institutie bancara franceza, la fel ca si actionariatul Eurosport, respectiv Grupul TF1.
De altfel, daca BRD nu si-ar fi retras sigla din campania lui Udrea, dupa izbucnirea scandalului mediatic, si-ar fi asigurat, gratuit, vizibilitate internationala timp de cinci luni. Aceasta deoarece la finalul fiecarui spot publicitar despre Romania turistica difuzat pe Eurosport si CNN ar fi trebuit afisata, circa 5 secunde, sigla bancii, alaturi de cea a Ministerului Turismului, conform protocolului de colaborare. Astfel, banca ar fi beneficiat de nu mai putin de 1.554 de aparitii pe Eurosport si CNN, pe banii statului roman, deloc putini, 1,6 milioane de euro. Potrivit protocolului incheiat intre BRD si Ministerul Turismului, la data de 28 aprilie 2009, "ministerul se obliga sa aduca la cunostinta publicului si sa promoveze numele, sigla, marca si imaginea colaboratorului, in calitate de colaborator/partener principal". Conform aceluiasi act, banca avea drept de proprietate intelectuala asupra materialelor publicitare, in valoare de 1,9 milioane de lei (aproape 500.000 de euro), iar Ilie Nastase, Nadia Comaneci si Gheorghe Hagi nu aveau nici o pretentie materiala asupra participarii lor ca personalitati in cadrul spoturilor. Insa, pe 29 iulie, imediat dupa izbucnirea scandalului de presa, intre cele doua parti a fost incheiat un act aditional la protocol, prin care banca transmitea drepturile de proprietate intelectuala Ministerului Turismului, iar sigla BRD disparea de pe spoturile publicitare.
Integral in Gardianul
http://www.banknews.ro/stire/33517_adevarata_romanie_brd,_la_masa_guvernului_boc.html