Guvernul a aprobat fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa, dupa ce acordul pentru fuziune a fost dat de adunarile generale ale celor doua aeroporturi, la finele lunii septembrie.
In urma fuziunii celor doua aeroporturi va fi infiintata Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti", iar Ministerul Transporturilor va detine 80% din actiunile Companiei, 20% revenind Fondului Proprietatea, a declarat recent, pentru NewsIn, un secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Capitalul social al noii companii va fi de peste 143 de milioane de lei, potrivit aceleiasi surse.
Guvernul Tariceanu aprobase, in martie 2007, fuziunea societatilor care administreaza aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu din Bucuresti si infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti" SA, care urma sa fie listata la bursa. Se urmarea astfel crearea unui aeroport cu o suprafata totala de 1.400 de hectare si o capacitate de 20-25 milioane de pasageri anual. Reprezentantii ministerului considerau, la acel moment, ca fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odata cu optimizarea cheltuielilor cu forta de munca.
Proiectul privind fuziunea a fost publicat in Monitorul Oficial (MO), dar la cateva zile de la publicare Aviatia Utilitara a formulat catre Oficiul Comertului o contestatie, motivand ca in proiectul elaborat de Ministerul Transporturilor a fost inclus un teren de 8,9 ha care apartine companiei si care fost obtinut in instanta in 2006.
In iunie 2007, fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban a declarat ca fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs si sa modifice actuala Ordonanta privind infiintarea Companiei. Acesta a mentionat ca ministerul va preda terenul de 8,9 hectare in baza caruia s-a facut contestatia, dar in acelasi timp intentioneaza sa faca o sesizare catre Consiliul Suprem al Magistraturii si catre Ministerul Justitiei legat de decizia judecatorului delegat de la Registrul Comertului, care trebuia sa dea decizia pentru inregistrarea noii societati.
La inceputul anului trecut, Guvernul a anulat infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti" pentru a nu bloca vanzarea la bursa, dupa ce MTI a initiat procedura premergatoare vanzarii pachetelor de actiuni ce apartin unor companii din subordinea sa, printre care cele doua aeroporturi.
NewsIn
http://www.banknews.ro/stire/33018_guvernul_a_aprobat_fuziunea_aeroporturilor_otopeni_si_baneasa.html