In urma unui "videoprotest" pe internet o femeie din California a determinat Bank of America sa-i reduca dobanda la cardul de credit de la 30% la 13% si a fost urmata de zeci de alte proteste similare intrate in atentia mass media.
O "revolta a debitorilor" a fost declansata - deocamdata, doar pe internet - in SUA, dupa ce o somera din California a reusit, in urma unui "videoprotest" pe YouTube, sa determine Bank of America (BA) sa-i reduca dobanda la cardul de credit. Desi institutia nu a dat curs plangerilor repetate ale femei de 46 de ani, filmuletul acesteia i-a adus victoria in lupta cu bancherii.
De la 30%, BA a redus la 12,99% dobanda "debitoarei revoltate", Ann Minch, dar nu inainte ca aceasta sa devina o eroina curtata de televiziunile americane si de catre bloggeri. Dupa cinci zile de la postarea protestului, banca si-a anuntat infrangerea printr-un comunicat sec: "pe baza informatiilor suplimentare pe care le-am primit in legatura cu situatia financiara a clientei am ajuns la o solutie comuna amiabila".
Concret, dobanda a revenit "la normal", dar nu imediat. Banca a redus mai intai dobanda la 23,99% si de-abia dupa un nou mesaj video (accesat de 300.000 oameni in cateva zile) a revenit la dobanda solicitata de Minch. Ea a invocat faptul ca, vreme de 14 ani, si-a platit la timp datoriile, chiar si dupa ce a intrat in somaj. Cateva saptamani inainte ca Minch sa declanseze "revolutia debitorilor", BA refuzase solicitarile acesteia de renegociere a dobanzii.
Americanii, nemultumiti ca bancile isi revin pe spinarea lor
Treptat, alte cateva zeci de americani care se considera bun-platnici au postat mesaje similare, indreptate in principal impotriva BA, dar si a altor banci. Dincolo de particularitatile fiecarei plangeri, un lucru apare comun in toate protestele - furia ca, desi Congresul a pus 700 miliarde dolari la dispozitia bancilor, acestea vor sa-si revina pe spinarea clientilor, carora le aplica dobanzi mai mari.
Integral in Gandul
http://www.banknews.ro/stire/32813_revolutie_pe_youtube_impotriva_bancilor_care_isi_jecmanesc_clientii.html