Pretul inchirierii unei baterii pentru viitoarele modele electrice din gama Renault va fi de 100 de euro pe luna. Daca adaugam curentul consumat, costurile de alimentare duc la maxim 140 de euro/luna.
Renault, primul constructor de nivel mondial care va lansa pe piata o gama de modele 100% electrice, a anuntat prin vocea presedintelui Carlos Ghosn care va fi solutia prin care viitoarele Zoe, Fluence, Twizy si Kangoo Z.E. (Zero Emissions) vor putea fi cumparate la un pret mult mai accesibil decat modelele echivalente de pe piata actuala. Secretul celor de la Renault: bateria nu se va vinde impreuna cu masina, aceasta urmand sa fie inchiriata clientilor in schimbul unei sume de 100 de euro pe luna.
In aceste conditii, daca luam ca reper pretul actual al lui Mitsubishi iMiEV (34.000 de euro), prima masina electrica de oras produsa in masa de constructorul japonez, ajungem la un calcul extrem de interesant. Astfel, daca scadem pretul estimat al bateriilor dintr-o masina electrica (cca 12.000 de euro) si bonusul pe care fiecare guvern il va acorda cumparatorului unei masini electrice (cca 5.000 de euro), pretul final al unei masini electrice ar putea cobori sub 15.000 de euro, deci ar ajunge la nivelul unei masini subcompacte diesel.
Vestea buna este faptul ca in suma de 100 de euro necesara inchirierii bateriei intra si schimbarea acesteia in regim de urgenta Quick Drop (pe mini-platformele speciale pe care Renault negociaza sa le monteze in orasele importante). Daca clientii vor opta pentru reincarcarea la priza a bateriei, la suma de 100 de euro se va adauga si costul curentului electric consumat, adica in jur de 2 euro/100 km. Pe scurt, daca aveti de gand sa circulati 25.000 de kilometri anual cu viitoarea masina electrica, costul lunar al "alimentarii" (inchiriere baterii plus curent electric consumat) va fi de maximum 140 de euro, adica circa 550 de lei.
lejdd via Automarket
http://www.banknews.ro/stire/32474_alimentarea_unei_masini_electrice_renault_va_costa_maxim_140_de_euroluna.html