Daca la inceputul anului se estima o scadere de 10% a pietei locale de publicitate, in momentul de fata aceasta este cu cel putin 20% mai mica decat anul trecut, considera Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group. In plus, acesta sustine ca este foarte greu de preconizat care va fi procentul cu care industria de advertising va scadea pana la sfarsitul anului. "Tot ce putem spune cu certitudine este ca anul acesta piata locala de publicitate este in scadere", a declarat, pentru Curierul National, Stefan Iordache, adaugand ca in ceea ce priveste afacerile grupului, acestea vor fi conform asteptarilor.
Saatchi & Saatchi: Vom incheia anul cu afaceri mai mari cu 15%
Totodata, Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi, considera ca piata locala de publicitate va incheia anul cu o contractie de 15-20% comparativ cu 2008. "Dincolo de scadere, ingrijorator este si aspectul etic al industriei in care se aplica legea junglei", ne-a spus acesta, adaugand ca pentru Saatchi & Saatchi primele trei trimestre au fost bune, daca luam in considerare circumstantele. "Prin eforturile de new-business si prin clientii existenti, cred ca vom incheia anul cu o cifra de afaceri mai mare cu 15% fata de 2008. Diferenta este ca muncim de trei ori mai mult, insa incercam sa ne pastram creativitatea, mizand in acelasi timp pe eficienta", a explicat acesta.
Ogilvy: Piata ar putea ajunge la 100 mil. euro - 140 mil. euro
Totusi, Mirel Plesca, Financial Director Ogilvy Group, este de parere ca piata de advertising arata, pana in momentul actual, inca bine. "Pana in acest moment, piata locala de publicitate arata inca bine - spre deosebire de unele piete din regiune - desi, pentru unele segmente, business-ul a inregistrat o scadere accentuata", a declarat acesta, pentru Curierul National.
Insa, in cea de-a doua parte a anului, reprezentantul Ogilvy sustine ca "asistam la o lipsa totala de vizibilitate si claritate a acesteia, datorata probabil expectativei clientilor cu privire la viitorul apropiat al climatului de afaceri in Romania, precum si la obiectivele pe care trebuie sa le mai indeplineasca pana la sfarsitul anului".
In plus, agentia estimeaza ca valoarea neta a pietei va ajunge la 100 mil. euro - 140 mil. euro, insa fara business-ul de media.
Mirel Plesca ne-a mai spus ca, desi este o perioada foarte dura, Ogilvy Group va reusi la sfarsitul anului sa isi indeplineasca obiectivele stabilite prin buget. "Pana acum, am inregistrat o evolutie in concordanta cu asteptarile si cu bugetul agreat in luna septembrie 2008", a incheiat acesta.
Mercury360: Criza si reducerea pietei ne afecteaza si pe noi
Radu Miu, General Manager Mercury360, ne-a spus ca, asa cum estima la inceputul anului, 2009 este pentru economia romaneasca, implicit si pentru piata de advertising - o perioada dificila, marcata de volatilitate. "Indecizia, amanarile si ajustarile de bugete sunt elementele-cheie care marcheaza activitatea tuturor jucatorilor din publicitate. Nu e de mirare ca atitudinea circumspecta a advertiserilor face din aceasta piata una destul de imprevizibila, ceea ce face competitia mult mai agresiva. Vor iesi (mai) castigati acei advertiseri care nu vor pierde din vedere asset-urile care i-au consacrat, serviciile in care exceleaza si care aduc beneficii reale pentru clienti. In acelasi timp, esentiala este pastrarea pozitionarii si mentinerea standardelor, fara a ceda presiunii obiectivelor pe termen scurt. Cu toate acestea, ma astept ca la inceputul lui 2010 situatiile dificile din piata sa fie recunoscute oficial", a declarat acesta.
De asemenea, situatia economica din 2009 si reducerea volumului pietei, care probabil va atinge 400 mil. euro pana la sfarsitul anului, afecteaza si Mercury360, ca pe toata lumea. "Incercam insa sa atenuam scaderea si mizam pe eficientizare si stabilizare. Pana in prezent am avut un management bun al situatiei si estimam ca la finele anului sa scadem totusi sub media pietei", a mai aratat Radu Miu.
Curierul National
http://www.banknews.ro/stire/32159_2009,_un_an_cu_scaderi_pentru_publicitate.html