Carrefour SA, cel mai mare grup de retail din Europa, a incheiat primul semestru al anului 2009 pe pierdere, dupa reducerea valorii activelor din Italia si scaderea preturilor in Franta, pentru a nu pierde clientii, relateaza Bloomberg.
Grupul francez, cu sediul la Paris, a raportat o pierdere de 58,1 milioane euro (83,4 milioane dolari) in primele sase luni ale anului, performanta foarte slaba comparativ cu perioada similara din 2008, cand Carrefour a obtinut un profit de 747 milioane euro, a anuntat compania intr-un comunicat.
Rezultatul a fost aproape de estimarile analistilor chestionati de Bloomberg, care mizau pe o pierdere de 58,7 milioane euro.
Carrefour a confirmat tinta anuala, privind obtinerea unui profit operational intre 2,7 - 2,8 milioane euro in cazul mentinerii tendintelor de piata.
Retailerul intentioneaza sa cheltuiasca aproximativ 600 milioane euro pe reduceri si marketing, pentru a imbunatati vanzarile in Franta, ce contabilizeaza aproape jumatate din vanzari.
In iulie si august "nu s-au observat semne de deteriorare a pietei", a declarat directorul financiar al companiei Pierre Bouchut, cu ocazia unei conferinte de presa.
Profitul operational a scazut cu 28%, la un miliard euro, confirmand estimarile companiei, publicate la 1 iulie.
Titlurile Carrefour s-au ieftinit cu 91 centi, sau 2,8%, la 31,66 euro pe actiune in cursul sedintei bursiere de joi, insa de la inceputul anului actiune companiei franceze s-au apreciat cu 15%, dupa scaderea de 48% inregistrata in 2008.
NewsIn
http://www.banknews.ro/stire/31677_carrefour_incheie_primul_semestru_din_2009_pe_pierdere.html