Un procent important din numarul persoanelor care doresc sa-si achizitioneze o locuinta prin programul social "Prima Casa" este interesat de apartamentele din imobilele noi, pentru care se incadreaza, insa, cu greu in plafonul alocat de stat, arata o analiza a companiei EuroMetropola.
"Daca ar fi sa conturam un profil al clientului care doreste sa-si achizitioneze o locuinta prin acest program guvernamental, tipologia este foarte restransa. Ne referim la persoane cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani, casatorite, cu studii universitare, cu venituri de 2.500 - 4.000 lei, care activeaza intr-o companie de notorietate, in domenii precum IT, financiar-bancar, medical sau auto.
"Surpriza consta in impactul puternic al acestui program asupra publicului feminin", se arata in studiul citat. Consultantii EuroMetropola mai arata ca, de la debutul programului si pana in prezent, s-a inregistrat un numar insemnat de cereri pentru apartamente cu doua camere, care sa se incadreze intr-un buget de 65.000 - 100.000 de euro. "In mod surprinzator, aproximativ 80 % din potentialii clienti pentru «Prima Casa» sunt persoane de sex feminin", arata sursa citata.
Insa, potrivit EuroMetropola, cele mai multe solicitari ale clientilor sunt indreptate catre apartamentele cu doua camere din imobilele noi, unde cu greu se incadreaza in plafonul alocat de stat. Aceasta intrucat aceste locuinte se vand in prezent la preturi cuprinse intre 65.000 si 75.000 de euro, iar cele cu trei camere, intre 85.000 si 100.000 de euro in zona de nord a Bucurestiului.
Integral in Gardianul
http://www.banknews.ro/stire/31371_femeile,_80p_din_clientii_programului_prima_casa.html