Salariatii care traiesc, zilnic, cu teama ca isi vor pierde locurile de munca cu siguranta vor face gafe care ii vor lasa fara job. Psihologii sfatuiesc angajatii ca, indeosebi in perioadele de criza economica, sa se concentreze asupra responsabilitatilor pe care le au la serviciu. Aceasta nu inseamna, insa, sa mun-ceasca pana la epuizare. Totul trebuie planificat, caci, asa dupa cum afirma specialistii, "cheia succesului la locul de munca este tocmai ordinea".
Angajatul care isi va depasi atributiile, pentru a creste in ochii sefilor, va atrage barfa si invidia colegilor. Acestia nu il vor mai "primi" in mijlocul lor, iar sefii nu accepta ca un colectiv sa nu fie unit. Asa ca exista riscul ca angajatul care intra pe "domeniul" colegilor sa ramana fara job. Si angajatii care formeaza "bisericute" pot ramane fara job.
"Mancatoriile" sunt extrem de periculoase, mai ales cand compania este la un pas de restructurare. Psihologii recomanda angajatilor sa-si vada de treaba lor si sa fie prieteni cu toata lumea. Aceasta nu inseamna sa povesteasca tot ceea ce li se intampla acasa sau pe strada. Respectarea programului de lucru este extrem de importanta. Salariatii ar trebui sa vina inaintea sefilor si sa plece dupa ei, macar cu cateva minute. Pauza de masa nu trebuie depasita.
Daca se pune problema taierii din salariu, este bine ca angajatii sa nu "strambe din nas" si sa fie uniti. "Mai bine cu un salariu mai mic, decat fara locuri de munca", dupa cum spun specialistii. Pe de alta parte, nu ar fi rau ca, in timpul liber, salariatii sa se mai perfectioneze in domeniul in care lucreaza, dar si in altele. Nu se stie niciodata... Poate apare o propunere de colaborare in diverse domenii.
Curentul
http://www.banknews.ro/stire/31084_angajatii_stresati_de_pierderea_jobului_fac_greseli_la_serviciu.html