BankNews.ro - The Business Republic

BRD, marea castigatoare a campaniei Romania - Land of choice
Actualitate | Data Publicarii: 20-07-2009

Ministerul Turismului nu are nici cea mai vaga idee despre numarul de turisti straini pe care-l va atrage Romania in urma campaniei de promovare a tarii pe posturile TV Eurosport si CNN, dupa cum a recunoscut, joi, chiar ministrul de resort, Elena Udrea, noteaza Gardianul. "Nu putem face o estimare cantitativa a campaniilor de promovare in acest moment. Previziunile tuturor autoritatilor de turism din lume au fost date peste cap de criza economica, iar acestea au reactionat imediat prin cresterea bugetelor de promovare. In ceea ce priveste promovarea Romaniei pe canalele Eurosport si CNN, postul cu cea mai mare audienta pe segment, o cifra reala a numarului de turisti vom avea la inceputul anului viitor", a spus Elena Udrea.

Declaratia ministrului este surprinzatoare, avand in vedere ca nu mai tarziu de inceputul lunii iunie a.c., la Paris, Udrea declara ca "spera" ca numarul turistilor straini care vor vizita Romania sa creasca cu cel putin 10% in urma campaniilor de promovare pe care le va face Ministerul Turismului.

Dincolo de aceste balbe ministeriale, exista un "castigator" cert al campaniei ce va fi difuzata pe cele doua canale TV internationale incepand din august pana in decembrie: Banca Romana de Dezvoltare (BRD) - Groupe Societe Generale. Prin contractul de parteneriat incheiat cu Ministerul Turismului, BRD si-a asigurat reclama gratuita pe cele doua posturi, de nu mai putin de 1.554 de ori. Aceasta intrucat la finalul spoturilor publicitare (realizate de BRD) ce vor fi difuzate pe Eurosport si CNN, este afisata, circa 5 secunde, sigla bancii, alaturi de cea a Ministerului Turismului. Avand in vedere ca spoturile vor fi difuzate de 550 de ori pe Eurosport, de 475 de ori pe Eurosport 2 si de 529 ori pe CNN, e limpede ca BRD si-a asigurat in total zeci de minute de publicitate pe unele dintre cele mai "tari" canale TV, unde ar fi platit sume enorme daca ar fi ales sa-si faca singura promovare.

Practic, investind in realizarea spoturilor publicitare prin contractul de parteneriat cu Ministerul Turismului, BRD si-a asigurat si propria promovare pe Eurosport si CNN pe banii statului roman. Bani deloc putini: 1,2 milioane de euro pentru Eurosport si 400.000 de euro pentru CNN. 

Un parteneriat misterios

Asupra parteneriatului dintre Ministerul Turismului si BRD-GSG pentru campania de promovare a Romaniei in strainatate planeaza in continuare multe semne de intrebare. Pana acum se stie ca oferta pentru parteneriat a venit din partea BRD, care a platit creatia si productia clipurilor video in care s-a utilizat imaginea celor trei sportivi romani - Nadia Comaneci, Gheorghe Hagi si Ilie Nastase, precum si onorariile acestora. Ministerului Turismului ii revin costurile de promovare pe televiziuni. Ramane fara raspuns intrebarea fireasca: care a fost interesul BRD de a se implica in aceasta afacere?

O explicatie a fost oferita de Gardianul, in exclusivitate, cu ceva timp in urma: se stia de la bun inceput care vor fi canalele TV pe care vor fi difuzate spoturile. S-a stiut din primul moment ca grosul banilor pentru difuzare va merge catre Eurosport, canal detinut de grupul francez TF 1. A fost, asadar, o afacere nationala, in care aportul BRD a fost necesar si justificat. Tot aici se afla si explicatia "gratuitatii" oferite de Eurosport pentru evenimentul care a avut loc la Paris, in 5 iunie, odata cu lansarea campaniei "Romania - Lanf of choice" in cadrul turneului de la Roland Garros. Gratuitatea difuzarii spoturilor a fost, de fapt, un "bonus" pentru contractul de 1,2 milioane de euro atribuit de Elena Udrea si anuntat chiar pe 14 iulie, de Ziua Nationala a Frantei.

Integral in Gardianul

http://www.banknews.ro/stire/30459_brd,_marea_castigatoare_a_campaniei_romania_-_land_of_choice.html