Afaceri intr-o piata in necompetitiva si impredictibila, dominate de nevoia de supravietuire, care dezvolta doar strategii pe termen scurt.
Acesta este peisajul antreprenoriatului din Romania, asa cum a fost conturat de primul studiu al mediului antreprenorial romanesc lansat de Ascendis Consulting, in parteneriat cu Alianta Confederatiilor Patronale din Romania.
Desi sunt interesati de evolutii si trenduri, antreprenorii nu au o viziune clara a dezvoltarii, bazandu-se, mai degraba, pe decizii pe termen scurt, arata studiul.
Rezultatele nu sunt deloc surprinzatoare in actualul context economic. Costea Dumitrescu, partener si prssedinte al companiei de training Ascendis, spune ca o strategie pe termen lung depinde de factori externi, de predictii, de inspiratia fiecarui antreprenor, iar in acest moment, "singurul lucru pe care-l stim sigur este ca nu stim nimic sigur". Acesta considera ca antreprenorii trebuie sa-si asume riscuri, sa-si formuleze o viziune pentru viitor pe care sa o urmeze, chiar daca nu au niciun fel de garantii, "chiar daca extrapolarea trecutului nu le mai da solutii pentru viitor".
Calin Fusu, fondatorul si actionarul principal al Neogen, admite ca supravietuirea este un obiectiv important in 2009, insa crede ca criza reprezinta si o oportunitate de refocalizare. "E ca runda de pozitionare (pole-position) de la Formula 1: este bine sa fii in fata concurentilor dupa ce se da startul real (postcriza), pe pista pe care esti sigur ca poti castiga", afirma Fusu.
Realitatea.net