Producatorul german Mercedes-Benz a prezentat ultimele tendinte in materie de siguranta activa si pasiva a autovehiculelor, tendinte care ar putea deveni in urmatorii ani dotari standard pe toate modelele renumitei companii.
Unul dintre cele mai importante elemente de siguranta montate pe connceptul ESV ( Experimental Safety Vehicle) este frana auxiliara montata in podeaua masinii conceputa dupa principiul airbagului. In caz de maxima urgenta, frana activeaza o perna care prin frecarea cu asfaltul ajuta la micsorarea rapida a vitezei.
Partea din fata a masinii este, de asemenea, ridicata cu 80 mm pentru ca efectul de plonjare la franare sa fie compensat. Mai mult, inginerii germani au creat structuri metalice gonflabile care pot reduce spatiul si creste protectia in caz de accident.
Structurile sunt umflate printr-un sistem care genereaza o presiune de 10-20 bari. Spatiul salvat in acest fel poate fi folosit pentru alte scopuri, precum montarea unor noi tehnologii de siguranta. In cazul unui impact lateral, computerul masinii comanda deplasarea scaunelor cu 5 centimetri spre centrul cabinei.
George Trifu
http://www.banknews.ro/stire/29268_esf_s400_hybrid,_mercedesul_cu_cele_mai_multe_sisteme_de_siguranta.html