BankNews.ro - The Business Republic

Copie electrica dupa Logan creata de chinezi si americani
Auto | Data Publicarii: 04-06-2009

Modelul electric american Coda EV a imprumutat formele lui Dacia Logan. Motivul: Coda EV este bazat pe sedanul chinezesc Hafei Sebao, care a copiat Loganul si Chevrolet Aveo.

Compania americana Coda, specializata pe modele 100% electrice abordabile ca pret, a prezentat ultimul sau proiect, denumit simplu Coda EV. Este vorba de un sedan electric care va intra pe piata din California in 2010 si care va costa, in SUA, in jur de 35.000 de dolari.

Nimic neobisnuit pana aici. Totusi, o privire mai atenta asupra infatisarii modelului american ne face cunostinta cu forme extrem de familiare, pe care le putem admira in fiecare zi pe strazile noastre. Asemanarea cu formele Daciei Logan - pentru ca despre acest model este vorba - nu este insa intamplatoare. Compania americana care a produs Coda EV a format un parteneriat cu un producator din China, Hafei Automotive, modelul electic fiind produs pe baza sedanului Hafei Sebao. Aici intervine "scurtcircuitul" de design, chinezii preferand sa adopte un design cunoscut in detrimentul unuia original. Astfel a iesit un model care seamana in partea frontala cu Logan, profilul si spatele apartinandu-i aproape in totalitate lui Chevrolet Aveo.

"Coda sedan este un vehicul electric pentru toata lumea. Este o revolutie practica destinata soferilor care au nevoie de un mijloc de transport pe care se pot baza", spune Kevin Czinger, presedintele companiei Coda.

Coda EV are o lungime de 4445 de milimetri (mai mare cu 20 de centimetri decat a lui Logan) si o latime de 1752 de milimetri (fiind cu 24 de centimetri mai ingust decat Logan). Una dintre diferentele majore fata de modelul Dacia este faptul ca, spun americanii, modelul construit de ei pe baza lui Hafei Sebao poate sa se ridice la nivelul a cinci stele la testele de siguranta.

Motorul electric al modelului dezvolta 100 kW (echivalentul a 134 de cai putere) si 300 Nm, bateriile litiu-ion care alimenteaza motorul fiind produse si ele de o companie chinezeasca, Tianjin Lishen. Bateriile au o autonomie efectiva care variaza intre 145 si 200 de kilometri, in functie de modul de rulare, si pot fi incarcate in mai putin de sase ore rintr-o priza clasica, de 220 V. Cifrele performantei modelului Coda EV sunt interesante: 11 secunde pentru 0-60 mph (0-96 km/h) si 130 km/h viteza maxima limitata electronic.

Desi modelul american va dispune in versiunea de baza de sistem Bluetooth cu microfon incorporat, de un pachet audio Sirius cu MP3 player cu slot USB de posibilitatea de conectare a unui iPod si de jante din aliaj, un mare impediment in viitoarea cariera de piata a modelului pare a fi, totusi, pretul. Asta pentru ca Tesla Model S, ultima creatie a constructorului american care a scos pe piata modelul Roadster, costa cu doar 15.000 de dolari mai mult, in conditiile in care aspectul estetic al acestuia este net superior celui al lui Coda EV.

Carscoop via Automarket

http://www.banknews.ro/stire/29100_copie_electrica_dupa_logan_creata_de_chinezi_si_americani.html