BankNews.ro - The Business Republic

Firmele isi schimba strategia de comunicare in criza
Afaceri | Data Publicarii: 04-06-2009

Perioada dificila din punct de vedere economic pe care o traverseaza companiile in prezent schimba modul in care acestea comunica fata de angajati, potrivit unui studiu prezentat in cadrul unei conferinte organizate de Buck Consultants Communications Advisory Team, companie de consultanta.

Acesta arata ca, in ultima perioada, comunicarea in companii s-a intensificat cu 45% fata de anii trecuti. Specialistii in resurse umane din diverse industrii considera ca, pentru a-si atinge obiectivele, comunicarea fata de angajati trebuie sa fie gandita astfel incat sa se potriveasca organizatiei, lasand la o parte retetele prestabilite. Acest aspect se afla si printre preocuparile directorilor de resurse umane din Romania.

In cadrul GarantiBank Romania, cultura organizationala are printre obiective comunicarea cat mai directa intre toti membrii echipei.

"Vrem ca relationarea din banca sa fie deschisa, directa, fara multe niveluri ierarhice. Putem spune ca aplicam politica usilor deschise - chiar si la directorul general al bancii este deschisa usa, astfel incat angajatii sa se simta liberi sa se exprime direct, chiar si fata de manageri", spune Virginia Otel, directorul de resurse umane al GarantiBank, adaugand ca acest aspect este de mare ajutor pe fondul crizei economice.

De asemenea, specificul comunicarii ar trebui sa varieze in functie de grupul de angajati catre care se comunica, spun specialistii chestionati de Buck Consultants Communications Advisory Team. Intr-un context economic dificil, abordarea unui stil "personal" de catre management in comunicarea cu angajatii ar putea ajuta la reducerea starii de neliniste a acestora. Astfel, discutiile fata in fata dintre lideri si angajati sunt eficiente in eliminarea efectului de scadere a productivitatii angajatilor care raman in companie in urma disponibilizarilor.

Business Standard

http://www.banknews.ro/stire/29081_firmele_isi_schimba_strategia_de_comunicare_in_criza.html