BankNews.ro - The Business Republic

Publicitatea face fata crizei
Media | Data Publicarii: 21-05-2009

Desi in majoritatea cazurilor bugetele de promovare au scazut, unele dintre grupurile de comunicare au cresteri serioase. Grupul WPP, prezent in Romania prin Ogilvy, a avut in primul trimestru al lui 2009 o crestere a veniturilor cu 35% fata de anul trecut.

Saptamana aceasta, marile grupuri de comunicare listate la bursa si-au facut publice rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2009. Actionarii au stat ca pe ace in asteptarea acestor informatii deoarece industria de publicitate a fost extrem de lovita de actuala criza financiara.

Majoritatea clientilor si-au diminuat puternic bugetele de publicitate. Si totusi, cifrele arata mai bine decat estimarile apocaliptice ale oamenilor din industrie.

Astfel, WPP, cel mai puternic grup de publicitate din lume, a avut in primele trei luni ale anului venituri de 2,6 miliarde de euro, cu 35% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut. In cadrul grupului, cea mai agresiva evolutie a fost inregistrata de agentiile de consultanta in comunicare, care au crescut cu 143%.

Publicis, scadere in Europa

Grupul Omnicom, care a fost timp de mai multi ani lider in ceea ce priveste veniturile, a avut o scadere a bugetelor rulate. Compania, prezenta in Romania prin agentiile BBDO, TBWA si DDB, a avut in prima parte a lui 2009 incasari cu 14% mai mici fata de anul trecut.

Cea mai puternica diminuare a fost inregistrata de agentiile care se ocupa de proiecte speciale (-20%) si de agentiile de PR (-17%). Un alt grup puternic, prezent si in Romania, este Publicis (Leo Burnett, Publicis, Saatchi&Saatchi si Zenith Media), care a realizat o crestere cu 1,3% a veniturilor.

Publicis a evoluat diferit in zonele pe care le acopera. Astfel, in Europa agentiile care fac parte din grup au avut o scadere de 11,6%, in timp ce in America de Nord bugetele au crescut cu 13%, iar in Africa si Orientul Mijlociu au avut o majorare de 12%. Publicis a reusit sa pastreze trendul ascendent datorita unor masuri luate in toamna lui 2008 pentru a preveni criza, cum sunt restructurarile si inghetarea angajarilor.

Integral in Adevarul

http://www.banknews.ro/stire/28702_publicitatea_face_fata_crizei.html