BankNews.ro - The Business Republic

HVB Bank si Banca Tiriac creeaza premisele unei integrari de succes
| Data Publicarii: 04-08-2006

In primele sase luni ale anului 2006, HVB Bank Romania a inregistrat o dinamica pozitiva a  profitabilitatii realizand un profit net de 73 milioane RON, cu 7% peste cel din iunie 2005, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Pe fondul restrictiilor impuse de BNR in octombrie 2005 la creditarea in valuta, care au determinat HVB Bank Romania sa inregistreze parte din portofoliul nou de credite la Bank Austria Creditanstalt, activele totale au atins 5.877 milioane RON, fiind cu doar 7,58% mai mici decat in 2005. Rata rentabilitatii financiare a fost de 38%, raportul costuri administrative / venituri nete operationale 33%, iar indicatorul venitului per angajat 0,37 milioane RON. Rata rentabilitatii economice a fost de 2,96%. La sfarsitul lunii iunie 2006, banca deservea 62.814 de clienti prin intermediul a 14 sucursale, avand 448 angajati.

La mijlocul anului 2006, Banca Tiriac a inregistrat active totale de 3.402 milioane RON, cu 7,49% mai mari decat in 2005, iar profitul net obtinut a fost de 26 milioane RON. Rata rentabilitatii financiare a fost de 14,43%, raportul dintre costurile administrative si veniturile nete operationale a fost de 63%. In  timp ce rata rentabilitatii economice a atins 1,98%, indicatorul veniturilor raportate la angajat a fost de 0,11 milioane RON pentru prima jumatate a anului 2006. La mijlocului anului 2006, banca deservea 521.736 de clienti prin intermediul a 68 sucursale si agentii, avand  1.150 de angajati.

„Primele sase luni ale acestui an au reprezentat un pas semnificativ in adaptarea politicilor noastre la noile conditii de piata marcate de intensificarea competitiei pe toate sectoarele de activitate pe fondul inaspririi restrictiilor BNR. Rezultatele obtinute confirma reusita eforturilor noastre de ajustare dinamica in sensul cresterii eficientei operatiunilor noastre.”, a declarat Dan Pascariu, Presedinte al HVB Bank Romania.

In prima jumatate a anului 2006, HVB Bank Romania a continuat dezvoltarea intensa a segmentului de retail. Venitul operational aferent a crescut cu 47% fata de cel din 2005, volumul portofoliului de credite a fost cu 15% mai mare, iar numarul clientilor cu credite a crescut si el cu 28%. Numarul total al utilizatorilor de Online B@nking (serviciul de administrare a finantelor personale prin Internet) a fost cu 130% mai mare decat la sfarsitul anului 2005. Ca raspuns la cererea inregistrata pe piata, au fost lansate noi produse precum Credite pentru IMM-uri si pachete de produse si servicii pentru IMM-uri. Acestea respecta strategia bancii de a oferi produse adaptate cerintelor specifice ale clientilor, in conditii de maxima transparenta in ceea ce priveste costurile si conditiile de acordare.
Dezvoltarea canalelor alternative de distributie si incheierea unor noi parteneriate cu companii sau consultanti financiari care acorda clientilor consultanta si asistenta pana la finalizarea creditului, oriunde si oricand, s-au bucurat de mult succes.

Primul semestru 2006 creeaza premisele unui an de varf in activitatea de corporate banking a HVB Bank Romania, in toate segmentele de clientela (companii medii, mari si foarte mari, private sau de stat), cat si in portofoliile aferente unor industrii dinamice si de mare perspectiva. Cateva dintre proiectele cele mai semnificative sunt reprezentate de participarea HVB Bank (prin Bank Austria Creditanstalt) la un credit sindicalizat in valoare de 50 milioane EUR acordat unei importante companii de leasing; participarea HVB Bank (prin Bank Austria Creditanstalt) la un credit sindicalizat in valoare de 12 milioane EUR acordat unui important Consiliu Local, castigarea mandatului pentru  un credit pe termen lung in suma de 10 milioane EUR (in echivalent lei) pentru un alt Consiliu Local.  Pe segmentul de clienti corporativi mari, HVB Bank a continuat sa fie foarte activa, cu precadere pe industriile alimentara, petrol si gaze, auto, constructii si mari retaileri (impreuna cu Banca Tiriac, la acordarea de finantari producatorului de alumina Alum Tulcea - credit de capital circulant in valoare de 10 milioane EUR-, precum si participarea la un credit in valoare totala de 50 milioane EUR acordat de Bank Austria Creditanstalt - prin HVB Bank Romania - grupului de firme European Drinks). In ceea ce priveste proiectele in domeniul investitiilor imobiliare, in prima jumatate a anului 2006, HVB Bank a confirmat pozitia sa de prim rang pe acest segment, finantand proiecte de peste  100 milioane EUR pe partea de retaileri (magazine, mall-uri, galerii comerciale), peste  50 milioane EUR proiecte logistice si peste  40 milioane EUR in proiecte rezidentiale.

Prima parte a anului 2006 a fost importanta si pentru Banca Tiriac. Pe segmentul de retail banking, volumul portofoliului de credite a crescut cu 10%. Primele luni din 2006 au insemnat un pas important si in pregatirea fuziunii, treptat fiind introduse produsele ce vor fi oferite si in noua banca.

Cooperarea cu Gemini Capital Consult a fost extinsa si in Banca Tiriac. Centralizarea si eficientizarea proceselor dupa modelul HVB Bank constituie repere importante in activitatea  Bancii Tiriac din primele 6 luni ale anului.

Pe segmentul de corporate banking, Banca Tiriac a aprobat finantari pentru institutii publice si municipalitati in valoare de aproximativ  8 milioane EUR si a cofinantat, alaturi de SAPARD, proiecte in valoare totala de aproximativ 6 milioane EUR. Tot in primul semestru al anului 2006, Banca Tiriac s-a implicat in finantarea proiectelor imobiliare, suma tranzactiilor la care a participat in aceasta perioada depasind 10 milioane EUR. Alte domenii in care Banca Tiriac s-a implicat in mod activ au fost prelucrarea si distributia carnii (finantarea unor achizitii in domeniu), farmaceutica (sustinere producatori autohtoni), finantare societati de leasing si  industria/ distributia de autovehicule.

Din noiembrie 2005, HVB Bank Romania si Banca Tiriac fac parte, alaturi de UniCredit Romania, din reteaua central si est europeana a UniCredit Group. Cumulate, activele totale ale celor trei banci ating aproximativ 3 miliarde EUR, clasand UniCredit Group pe o pozitie puternica pe piata bancara din Romania, in special in privinta segmentelor de corporate si retail banking. Cu active totale de 782 miliarde  EUR si cu o capitalizare de piata de peste 60 miliarde  EUR, noul UniCredit Group este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata europeana a serviciilor financiare.

Redactia BankNews.ro

http://www.banknews.ro/stire/2864