Desi motoarele pe combustie au o istorie de aproape 150 de ani, inca nu a reusit nimeni sa le mareasca randamentul la mai mult de 30%. Astfel, din intreaga energie generata prin arderea combustibilului, doar o treime este folosita pentru propulsia vehicului.
Restul energiei se pierde prin radiatii, sistemul de racire si cel de evacuare a gazelor. Recent, compania franceza Heat2power a anuntat ca a creat un sistem prin care energia pierduta prin caldura si sistemul de evacuare va putea fi recuperata si canalizata spre propulsarea masinii.
Daca dispozitivul lor se va dovedi functional va duce la o micsorare a consumului de combustibil cu pana la 35%, ceea ce ar insemna ca un automobil mediu, cu un consum de 7l/100km, va ajunge la un consum de 4,5 l/100km.
Incercari asemanatoare au mai avut si inginerii de la BMW si Volkswagen, dar randamentul obtinut nu a depasit 5%. Asociat cu alte sisteme, precum Start-Stop sau regenerarea energiei la franare, va insemna o diminuare substantiala a nevoii de combustibil si, implicit, a poluarii.
George Trifu
http://www.banknews.ro/stire/28245_automobile_cu_35p_mai_eficiente_prin_sistemul_de_recuperare_a_caldurii.html