Infractiunile din sistem sunt comise de ambele parti, astfel ca si asiguratorii au parte de persoane care incearca sa-i insele. La nivelul lui 2008, daunele platite atat pentru Casco, cat si pentru raspundere civila auto au crescut in medie cu 47%, fata de 2007.
Totodata si nivelul sumelor de despagubiri frauduloase s-a marit. Astfel ca anul trecut 2% din valoarea daunelor pentru depagubiri au reprezentat fraude, in timp ce in 2007 procentul acestora era de 1,5%, arata estimarile companiilor din piata.
Reprezentantii Generali Asigurari au facut primul pas in dezvaluirea unei tentative de frauda venita chiar din partea unui fost reprezentant al autoritatilor publice. "Totul a inceput cu posesorul unui BMW, M. G., fost angajat al auto ritatilor publice, care a venit la noi cu un dosar de daune in care solicita suma de 8.000 de euro. Acesta a venit la dosar cu chitantele de reparatii completate de un anumit service", ne-a declarat Madalin Rosu, seful Serviciului de management al daunelor de la Generali Asigurari. Potrvit pagubitului, un Citroën l-a lovit din spate, proiectandu-i masina intr- un gard, sustinand astfel avarii atat in fata, cat si in spate.
"Potrivit dinamicii evenimentului, incidentul nu prea parea credibil. Dupa ce am trecut la verificari, am descoperit ca service-ul unde fusesera facute reparatiile era chiar al pagubitului", ne-a mai spus reprezentantul Generali Asigurari. Mai mult, la o verificare mai amanuntita s-a descoperit ca daunele frontale ale masinii erau vechi de un an si fusesera despagubite deja de catre Allianz Tiriac Asigurari.
Integral in Evenimentul Zilei
http://www.banknews.ro/stire/26520_fraude_in_asigurari_facute_cu_ajutorul_service-urilor.html