Mai multa mancare, preferabil ieftina, produse de tip bricolaj si cosmetice, dar mai putina imbracaminte, incaltaminte si electrocasnice, asa poate fi descris pe scurt comportamentul consumatorului roman in anul 2009.
Insa, chiar si in conditiile economice dificile ale acestui an, piata de retail va continua sa creasca, desi mai lent decat in 2008, se arata intr-un studiu al companiei poloneze de cercetare si consultanta PMR Publications.
"Este o situatie posibila, daca se ia in calcul faptul ca marile lanturi de hipermarketuri incearca sa le cumpere pe cele mai mici, pentru a domina piata. Se stie ca majoritatea populatiei se aprovizioneaza cu strictul necesar din aceste magazine, cel putin in orasele mari ", a declarat pentru Gandul Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara (FSIA).
La aceasta crestere ar putea contribui din plin si aplicarea codului de bune practici, prin ieftinirea produselor alimentare cu aproximativ 10%. Reducerile de pret nu se vor simti insa mai devreme de trei luni de la aplicarea legii. "In momentul in care comerciantul va evidentia la raft toate taxele care pana acum erau incluse in pretul final, se va crea o concurenta intre supermarketuri. De aici va rezulta si o diferentiere vizibila de preturi pentru acelasi produs, in mai multe magazine", explica presedintele FSIA. Deocamdata, vanzarile de carne, lactate, legume si fructe au scazut cu aproximativ 10-15% in supermarketuri in luna ianuarie, remarca acesta.
Integral in Gandul
http://www.banknews.ro/stire/25753_in_2009,_romanii_dau_bani_pe_mancare,_bricolaj_si_cosmetice.html