Amploarea crizei financiare declansata in urma cu un an este pefect ilustrata in ultimul studiu al firmei britanice de analiza a brandurilor, Brand Finance Plc, in care diferentele fata de anul anterior sunt mai mari ca oricand. Zeci de banci prezente lungi perioade de timp in topul clasamentului, acum au disparut cu desavarsire.
Studiul, intitulat Global Banking 500 arata ca valoarea de brand a companiilor listate este cu 218,1 miliarde dolari mai mica decat in 2008, echivalentul unei scaderi de 32%, in timp ce capitalizarea de piata a scazut cu aproape 4.000 miliarde dolari sau 51% intr-un singur an de zile.
209 dintre brandurile prezente in 2008 au iesit acum complet din lista celor 500, urmare a taifunului financiar care a lovit cu putere marile economii din SUA, Europa si Asia. Printre marile banci nevoite sa paraseasca topul sunt fostii giganti Fannie Mae, Freddie Mac, Lehman Brothers, Bear Stearns, Northern Rock.
"Multe dintre bancile cu notorietate globala, cu filiale in majoritatea pietelelor dezvoltate sau in curs de dezvoltare, au sucombat in 2008. O parte din acestea a primit inainte de moarte un glont de argint tras cu generozitate de guvernele nationale", spune David Haigh, coordonatorul studiului.
Toate bancile prezente in clasament au inregistrat o semnificativa depreciere atat a valorii de brand, cat si a valorii de piata. Astfel, HSBC, banca aflata pe primul loc in lista, a pierdut 40% din valoarea de brand. Primele 10 clasate sunt urmatoarele:
- HSBC, acceasi pozitie ca si in 2008
- Bank of America, locul 3 in 2008
- Wells Fargo, locul 8 in 2008
- Santander, locul 4 in 2008
- ICBC, locul 16 in 2008
- American Express, locul 5 in 2008
- Citi, locul 2 in 2008
- BNP Paribas, locul 7 in 2008
- China Construction Bank, locul 18 in 2008
- JPMorgan, locul 6 in 2008
Redactia BankNews.ro
http://www.banknews.ro/stire/24960_topul_celor_mai_valoroase_branduri_bancare_din_lume.html