Intr-o perioada in care centrul de interes al industriei auto este la Detroit, unde se afla in plina desfasurare NAIAS 2009, pe celalalt mal al Atlanticului, constructorul francez si-a dezvaluit cea mai recenta creatie, crossover-ul compact Peugeot 3008.
Conceput ca rival pentru modele precum VW Tiguan, Ford Kuga, Renault Koleos, Toyota RAV4 si Nissan Qashqai, noul Peugeot 3008 afiseaza un design exterior care a fost prefigurat de conceptul Prologue Hybrid prezentat in toamna, la Paris.
Dupa cum sustin oficialii francezi, 3008 a fost construit "la intersectia dintre un SUV, un monovolum si o berlina", care a primit numeroase sisteme tehnice inovative, cum ar fi Dynamic Rolling Control sau Grip Control.
Principala caracteristica a noului crossover este suprafata vitrata uriasa care asigura o iluminare perfecta a habitaclului, dar si o vizibilitate excelenta. Acestea se datoreaza plafonui panoramic din sticla, dar mai ales parbrizului de 1,6 metri patrati.
La interior, crossover-ul care va fi produs la uzina din Sochaux, in estul Frantei, a primit o plansa de bord eleganta, care seamana insa izbitor cu cea de pe Audi R8! Asa cum era de asteptat, cabina lui 3008 este extrem de versatila si ofera numeroase spatii de depozitare cu un volum total de 50 de litri.
De asemenea, Peugeot 3008 ofera un spatiu de incarcare de 604 litri, care se dovedeste arhi-suficient pentru o familie formata din patru membri si bagajele acestora. Accesul la portbagaj se face printr-un haion, care se poate deschide in doua parti.
Pentru clientii europeni, noul Peugeot 3008 va fi disponibil in sase versiuni de motorizare, trei pe benzina si trei diesel-uri. Gama diesel cuprinde versiunea 1.6 HDi de 110 CP si 150 Nm, cuplata la o transmisie manuala cu 6 trepte, varianta de 2,0 litri si 150 CP si varful de gama 2.0 HDi si 163 CP, care pot fi legate la o cutie de viteze automata cu 6 trepte.
Amatorii de benzinare vor avea la dispozitie trei versiuni de 1,6 litri: 1.6 CTi (120 CP si 160 Nm), cu transmisie manuala cu 5 trepte, 1.6 THP (150 CP si 240 Nm) si 1.6 THP (156 CP si 240 Nm), ambele conectate tot la transmisii manuale, dar cu 6 trepte.
Construit pe aceeasi platforma ca hatchback-ul 308, noul Peugeot 3008 va fi disponibil in prima instanta doar cu tractiune pe puntea fata. Francezii ofera insa un fals kit off-road, denumit "Grip Control", care consta in jante de 16 inch cu pneuri de noroi si zapada, si un sistem inteligent de control al tractiunii. Potrivit constructorului, acest kit ofera masinii abilitatea de a depasi situatiile dificile in care rotile pierd din aderenta.
Cei care doresc o versiune 4x4 vor trebui sa mai astepte pana cand Grupul PSA Peugeot-Citroen va lansa un prim model hibrid, mai precis pana in 2011.
Auto.ro