Oamenii au tendinta sa vada fete si trasaturi umane cand privesc o masina si, potrivit unui studiu recent, ei prefera acele automobile care denota agresivitate si masculinitate. De altfel, inclinatia de a vedea chipuri omenesti este mai larga, aplicandu-se de la masini la norii de pe cer.
Aceasta tendinta poarta denumirea stiintifica de "pareidolia" si este definita de psihologi drept tendinta mintii omenesti de a identifica pattern-uri acolo unde exista doar o mica similaritate. Cercetatorii spera, printr-o serie de studii sa inteleaga mai bine ce se intampla in creierul uman cand asociaza obiectele cu fetele omenesti. Constructorii auto ar putea avea un interes direct in aceste studii, pe baza lor putandu-si optimiza designul masinilor.
"Cand investesti intr-un autovehicul nou, vorbesti de miliarde de dolari. Daca ai ales stilul gresit poti avea mari necazuri", spune Truls Thorstensen, directorul unei firme de consultanta din Viena. El incearca sa aduca marilor producatori auto noi instrumente de concepere a designului masinilor, dincolo de inspiratia desenatorului.
George Trifu