Cu toate ca hipermarketurile si supermarketurile se inmultesc, piata romaneasca nu a ajuns la saturatie. Specialistii spun ca o piata de retail matura vom avea abia peste cinci ani.
Extinderea marilor retaileri si apetitul pentru consum al romanilor ar trebui sa genereze situatia de supraoferta pe piata centrelor comerciale. Lucrurile nu stau insa asa. Dimpotriva, nivelul de saturatie se va atinge abia in cativa ani, prin 2012-2013, cand vom avea o piata de retail matura, spun specialistii de la hipermarketul Real. Ei sustin ca Romania va avea o evolutie diferita fata de tari precum Polonia sau Cehia, unde magazinele de tip discount sunt foarte dezvoltate.
La noi, cea mai mare cota din piata va fi detinuta de hipermarketuri, urmate de supermarketuri. Asta face ca retailul din Romania sa fie similar ca structura cu cel din Italia, Franta sau Spania, mai spun reprezentantii Real. In ceea ce priveste comportamentul de consum, romanii sunt mari consumatori de brand-uri si de produse proaspete.
In momentul de fata, Capitala are 11 hipermarketuri: 5 unitati Carrefour, 2 unitati Cora, 2 unitati Kaufland, o unitate Auchan si o unitate Real.
Analistii imobiliari de la CB Richard Ellis Eurisko sustin ca inca mai este loc pentru dezvoltare in Bucuresti, in conditiile in care anumite zone, in special cea de sud, nu au fost inca acoperite.
Zona supermarketurilor este mult mai aglomerata, cu lanturi de magazine precum Mega Image, 23 de unitati, Angst, 22 , La Fourmi, 14 unitati, si Ethos, 13 unitati. La capitolul cash and carry, bucurestenii pot alege intre sapte unitati: 4 magazine Metro si 3 magazine Selgros.
The Money Channel
http://www.banknews.ro/stire/20505_piata_centrelor_comerciale_va_ajunge_la_saturatie_in_2012-2013.html