Industria hoteliera, indeosebi cea de varf, orientata spre clientii cei mai pretentiosi, trage la randul ei de pe urma crizei economice globale, dar intr-o masura mult mai mica decat alte industrii, gratie creativitatii proprietarilor care isi diversifica serviciile cu facilitati irezistibile. Gradul de ocupare in hotelurile de cinci stele a scazut cu doar 1% in perioada ianuarie-mai 2008, potrivit datelor agentiei Smith Travel Research. O scadere nesemnificativa pentru o industrie de 29 miliarde dolari pe an.
Hotelurile de lux se straduiesc prin ceea ce ofera sa faca sederea oaspetilor mai placuta decat in propria casa. 81% din acestea au in camere televizoare plate montate pe pereti si in jur de 60% au statii audio de inalta fidelitate. Dar, dotarile tehnice tind sa devina standard. Hotelurile cu pretentii isi sprijina renumele pe puncte de atractie cu adevarat particulare. Iata cateva exemple
1. Serviciile pentru animale. Includ pat din puf, tratamente spa, room service cu mancaruri dintre cele mai alese. Serviciul poate fi gasit in oferta Fairmont Turnberry Isle Resort & Club din Miami.
2. Excursii. Oaspetii Grand Hotel Europe din St. Petersburg pot vedea orasul de la bordul unui vapor de lux. Turistii cazati in Banyan Tree Phuket din Singapore sunt dusi cu avionul pe o insula din apropiere pentru a privi rasaritul soarelui in timp ce le e servit micul dejun.
3. Majordomi. Institutul International de Majordomi a inregistrat mai mult de 150 de programe de calificare a majordomilor in intreaga lume. Printre solicitanti au fost Marriott Moscow Royal Aurora, Rixos Hotel Premium Belek in Turcia si Hapuna Beach Prince Hotel in Hawaii. Sunt calificati inclusiv majordomi care sa aiba grija de copii, asa cum se intampla la Orient-Express din Virginia. Ei sunt invatati care e temperatura optima a apei pentru baie, cum sa prepare ceaiul dimineata, cum sa ii imbrace pe copiii oaspetilor.
4. Mancare pentru toate gusturile. Enchantment Resort, un centru spa din Arizona, a inlocuit florile de pe terase cu gratare. Clientii centrului au de ales intre zeci de combinatii de mancaruri pe care le pot servi pe loc sau in camera.
5. Masini de lux. JW Marriott din Beijing isi aduce oaspetii de la aeroport in Bentley sau Rolls Royce. Masinile sunt dotate cu telefon si bar. Taj Palaces din India pune la dispozitie un automobil de epoca restaurat. La sosirea in hotel oaspetele este intampinat de intreg personalul, inclusiv de elefantii si camilele hotelului.
6. Programe pentru ecologisti. Daca multe hoteluri folosesc deja sampon nepoluant sau hartie ecologica, foarte putine merg mai departe. Este cazul Four Seasons Resort Nevis unde clientii pot adopta o specie rara de broasca testoasa. Ei trebuie sa monitorizeze cu ajutorul unei conexiuni prin satelit drumul urmat de broasca in perioada migratorie.
7. Servicii spa personalizate. Conrad Maldives Rangali Island isi bazeaza tratamentul pe culori rituale care corespund chakrei oaspetelui. Camerele sunt decorate cu aceleasi culori.
George Trifu
http://www.banknews.ro/stire/20195_cu_ce_servicii_isi_atrag_hotelurile_de_lux_clientii.html