Agentii imobiliari din toata lumea aleg sa-si promoveze proprietatile pe site-uri precum YouTube, care nu sunt dedicate tranzactiilor imobiliare, dar au multi vizitatori, noteaza Cotidianul.
Internetul devine un instrument din ce in ce mai utilizat de actorii de pe piata imobiliara. Traditionalele site-uri de promovare a ofertelor nu mai sunt insa la mare pret. Agentii companiilor imobiliare din toata lumea decid sa promoveze produsele pe site-uri care au multi vizitatori. Asa s-a ajuns la YouTube, loc dedicat in general amatorilor de divertisment. In prezent, o simpla cautare "house for sale" pe acest portal va aduce un numar impresionant de proprietati oferite spre vanzare.
Oferta din Romania este destul de saracacioasa deoarece doar putine companii imobiliare utilizeaza in prezent aceasta metoda de publicitate, preferate fiind anunturile in ziare sau pe portalurile imobiliare.
Nu la fel stau lucrurile in cazul companiilor din strainatate care posteaza pe YouTube videoclipuri de promovare chiar si pentru proprietati scumpe, care costa milioane de dolari. De exemplu, din fata calculatorului se poate face un tur al unei superbe vile din Atlanta, care costa 3.200.000 de dolari.
Oferta este generoasa si pentru toate buzunarele. Printre altele, sunt scoase la vanzare vile cu piscina in zonele turistice din Thailanda, la preturi cuprinse intre 80.000 si 200.000 de euro, case in sudul Frantei, cu preturi care pornesc de la 50.000 de euro, sau apartamente in statiuni din Turcia, precum Oludeniz, cu 60.000 de euro. O vila in Halkidiki, pe malul marii, se vinde cu 250.000 de euro, in vreme ce o casa in California este oferita pentru 380.000 de euro.
Aceasta metoda de promovare este avantajoasa atat pentru agentii imobiliari, cat si pentru cumparatori. Astfel, principalul avantaj al agentilor este ca anunturile postate in acest fel au o expunere foarte mare, in conditiile in care portalul YouTube este accesat saptamanal de milioane de persoane. Mai mult, totul este gratis. Pe de alta parte, cei care ofera spre vanzare imobilele pot sa adauge turului virtual o coloana sonora si imagini cu imprejurimile, astfel incat sa faca prezentarea mai spectaculoasa. Nu in ultimul rand, linkul catre prezentarea proprietatii poate fi trimis prin e-mail clientilor din baza de date.
Pentru cumparatori, avantajul consta, in primul rand, in faptul ca pot sa viziteze din fata calculatorului mai multe imobile dintr-o anumita zona, fara sa fie nevoie sa treaca prin mai multe pagini web. Se economiseste timp si din faptul ca o vizionare preliminara a unei proprietati va elimina vizionarile la fata locului pentru locuinte care nu sunt pe placul celor care vor sa faca o astfel de achizitie.
Cotidianul