Gasirea specialistilor IT care sa cunoasca si a doua limba straina este principala problema de resurse umane cu care se confrunta subsidiara din Romania a gigantului software Microsoft, a declarat Adina Bigas, HR manager in cadrul companiei.
"Pentru multi tineri, o cariera in Microsoft reprezinta 'the dream job', lucru ce ne ajuta foarte mult atunci cand cautam oameni care sa ni se alature. Problema apare insa in momentul evaluarii competentei lingvistice a candidatilor, pe piata fiind putini specialisti IT care sa vorbeasca fluent a doua limba straina", spune Adina Bigas.
Microsoft a deschis Centrul de Suport din Bucuresti in februarie 2007, in prezent acesta numarand peste o suta de angajati, numar aflat in continua crestere, potrivit managerului HR. Candidatii vizati de companie sunt specialisti tehnici care sa ofere servicii de suport IT clientilor corporate din Europa, avand astfel nevoie, in afara de cunostintele tehnice si de abilitatile de comunicare, si de cunoasterea perfecta a celei de-a doua limba straina, explica Adina Bigas.
Pentru crearea unei pepiniere de talente din care Microsoft si-ar putea selecta angajatii, compania deruleaza programe de pregatire a studentilor. Anul acesta, Microsoft a lansat un program de stagii de practica, prin care 40 de studenti vor participa la un program de practica de doua luni, in cadrul Centrului de Suport Tehnic din Bucuresti. "In aceasta perioada, studentii participa la un program de formare pe tehnologii Microsoft, au posibilitatea de a sustine anumite certificari si de a urmari activitatea inginerilor nostri: rezolvarea incidentelor tehnice, relationarea cu clientii", spune managerul HR. De asemenea, studentii care isi doresc o experienta internationala in perioada vacantei pot aplica la stagiile de la sediul central, din Redmond, SUA, iar cei care doresc sa afle mai multe despre munca de manager pot beneficia de "one week shadowing experience", ceea ce presupune observarea unui manager pentru o saptamana.
Tinerilor absolventi care sunt angajati pe posturi de junior in Centrul de Suport li se asigura o formare initiala de doua-trei luni, inainte de inceperea activitatii propriu-zise. Pe langa bonusuri si pachete de actiuni, in functie de performanta, angajatii primesc asigurare medicala si de viata, servicii stomatologice, tichete de masa, accesul la activitati sportive si de intretinere, discount in achizitionarea softurilor Microsoft, precum si pachete de relocare. Oportunitatea unei cariere la nivel international este un aspect motivator pentru multi dintre angajati; in prezent, specialisti romani lucreaza in alte locatii Microsoft din strainatate, dar si specialisti din alte tari sunt prezenti in Romania. Principalii concurenti ai Microsoft Romania sunt Oracle Romania si SAP Romania.
Business Standard
http://www.banknews.ro/stire/19879_microsoft_cauta_it-isti_care_stiu_doua_limbi_straine.html