Unii dintre clientii Raiffeisen Bank Romania au fost, duminica, tinta unei noi tentative de frauda de tip phishing, prin care erau anuntati ca li s-a luat un comision de intretinere din cont si directionati catre o pagina electronica pe care li se cereau date confidentiale, a confirmat banca.
Mesajul, intitulat "Comision de intretinere", ii directiona pe clienti catre pagina electronica http://raiffeisenonline.ro/eBankingWeb/login, dupa ce ii informa ca li s-a luat un comision de 1,5 lei din cont.
"Prin prezenta notificare, iti aducem la cunostinta preluarea comisionului de intretinere in valoare de 1,50 lei din contul tau. De asemenea, ai un mesaj necitit - "Modificare Cont Distrigaz". Pentru vizualizarea detaliilor, inregistreaza-te acum", spune mesajul.
Reprezentantii bancii au blocat pagina de internet falsa la scurt timp dupa descoperirea tentativei de frauda. "Am descoperit atacul de phishing de dimineata si, imediat, am blocat pagina", au declarat acestia.
De asemenea, banca isi avertizeaza clientii, si pe pagina proprie de internet, in privinta acestui tip de furturi: "Raiffeisen Bank nu a trimis si nu va trimite, sub niciun pretext, mesaje pe e-mail catre clientii sai: de verificare, de autentificare, de atentionare sau orice alt motiv. In consecinta, va rugam sa nu raspundeti unor astfel de mesaje, ci sa le directionati catre banca".
Clientii Raiffeisen Bank au fost, in repetate randuri, in ultimele saptamani, tinta unor atacuri de tip phishing, unele dintre acestea fiind prezentate tocmai ca avertismente in privinta unor tentative de frauda, care cereau insa date confindentiale despre conturile clientilor.
De la inceputul acestui an pana in prezent, si clienti ai altor banci - printre care Banca Comerciala Romana (BCR), Bancpost, Piraeus Bank sau BRD-SocGen - au fost tinta unor atacuri de tip phishing.
NewsIn
http://www.banknews.ro/stire/19763_clientii_raiffeisen_bank_au_fost_tinta_unui_nou_atac_de_tip_phishing.html