Dupa lansarea recenta a celei de-a cincea generatie Seria 7, BMW a anuntat ca pregateste si o versiune hibrida a limuzinei care va fi disponibila incepand cu anul viitor. Sistemul de propulsie a noului hibrid bavarez este dezvoltat impreuna cu Daimler si utilizeaza baterii pe baza de litium-ion.
Versiunea hibrida a noului Seria 7 este o premiera in gama BMW, constructorul german concentrandu-se pana in acest moment mai mult asupra dezvoltarii unor sisteme de propulsie pe baza de celule de hidrogen sau asupra eficientizarii la maxim a consumului prin tehnologia EfficientDynamics.
Noul hibrid nu va putea utiliza in mod individual doar energia electrica ca hibridele obisnuite, cel mai probabil din cauza masei mari a limuzinei care nu poate fi propulsata doar de motorul electric. BMW a creat si un sistem de recuperare a energiei de franare care fi utilizata la incarcarea acumulatorilor pe baza de litium-ion.
Pentru a grabi procesul de cladire a unei imagini de constructor auto ecologic - "verde", BMW a dat mai putina importanta consumului. Astfel, daca va exista o versiune hibrida al noului 750i, limuzina echipata cu unitatea V8 pe benzina de 4.4 litri nu ar reusi sa obtina un nivel al emisiilor si un consum mai scazut decat versiunea diesel 730d. Cel mai probabil, solutia hibrida, prin care sunt combinate performantele unui motor electric cu al unuia diesel, intalnita cel mai des la automobilele hibride de ultima generatie, s-ar putea concretiza si in gama BMW prin modelul 730d hibrid.
Cu noul Seria 7 hibrid, BMW va trebui sa faca fata concurentei care dispune de o experienta mult mai vasta in privinta hibridelor. Astfel, Lexus LS600h va fi principalul rival al viitorului BMW Seria 7 hibrid, avand in spate Grupul Toyota, unul dintre pionerii modelelor hibride.
Automarket