Femeile joaca si ele un rol important la UEFA EURO 2008, contribuind cu cel putin 140 de milioane de euro la cresterea cheltuielilor din jurul campionatului, se arata intr-un studiu realizat de MasterCard.
Femeile determina o crestere economica echivalenta cu peste 4 milioane de euro per meci, se arata in studiu. Suma include cheltuielile facute de femei pentru produse care au legatura cu fotbalul, cum ar fi mancarea, bauturile, cazarea, transportul si televizoarele. De asemenea, studiul arata ca femeile tind sa cheltuiasca mai mult la shopping, pe vacante si distractii, in timpul desfasurarii campionatului european.
Avand in vedere diferentele socio-culturale dintre tarile europene, studiul sugereaza ca aproximativ 10 procente din impactul economic total al campionatului sunt generate de cheltuielile realizate de femei, un impact pe care studiul MasterCard il apreciaza la cel putin 1,4 miliarde de euro. In unele tari, cum sunt Germania si Suedia, cheltuielile facute de femei pot ajunge pana la 30% din impactul economic local.
Studiul subliniaza ca dimensiunile impactului economic produs de cheltuielile realizate de femei se datoreaza in mare parte constientizarii de catre industria fotbalistica a potentialului comercial pe care acestea il pot aduce. Femeile pasionate de fotbal sunt mai tentate decat barbatii sa cumpere si sa participe activ la competitii. Jucatorii de fotbal de top sunt acum modele care au patruns pe numeroase piete accesibile femeilor, determinand vanzarea unor obiecte cum sunt posterele si revistele care prezinta viata personala a fotbalistilor.
De la inceputul EURO 2008, femeile pasionate de fotbal au iesit in evidenta in multimea care se distreaza in Fan Zones din Austria si Elvetia, inaintea meciurilor disputate de echipele nationale. In timp ce microbistele de la campionat sunt ocupate cu cheltuielile pe tricouri imprimate, face-painting si mancare, femeile care urmaresc meciurile de acasa influenteaza si ele cresterea vanzarilor la ziare si reviste, la tricourile cu chipul fotbalistilor si in baruri, pub-uri sau magazine.
Impactul consumului asupra campionatului
Un studiu din 2004 - anul in care a avut loc precedentul Campionat European de Fotbal UEFA, in Portugalia - a aratat ca primele patru lucruri pe care se cheltuiau banii la evenimentele sportive erau biletele pentru meci, mancarea, cazarea si transportul. Noul studiu MasterCard adauga in lista cheltuielilor pentru EURO 2008 vizitarea locurilor de atractie turistica din orasele gazda. Acest element nou reflecta in parte impactul participarii tot mai mari a femeilor la campionatele importante de fotbal.
Studiul MasterCard preconizeaza, de asemenea, cresterea vanzarilor de produse si servicii ale sponsorilor, de publicitate in mediile electronice si tiparite, de telecomunicatii si de noi servicii media, aparatura si echipamente sportive, ziare si reviste, de obiecte cu logo-ul campionatului, de suveniruri, pariuri si jocuri de noroc.
Tot in legatura cu stimularea comertului, noul studiu arata ca UEFA EURO 2008 determina cresterea implicarii in fenomenul fotbalistic, face "valva" atat pe plan local, cat si international, creste notorietatea natiunilor si a organizatiilor implicate. De asemenea, creste sentimentul de atasament al suporterilor - legatura emotionala dintre un suporter si echipa sa, ca si bunavointa si respectul oamenilor in general.
Profesorul Simon Chadwick unul dintre expertii mondiali in domeniul sportiv, care a coordonat cercetarea MasterCard, afirma: "Acest studiu arata cu certitudine cresterea rolului femeilor in industria fotbalului, din punct de vedere financiar. Indiferent daca femeile sunt suporteri infocati sau cheltuielile lor se indreapta catre alte produse din perimetrul marilor meciuri din aceasta vara, sexul frumos aduce o contributie semnificativa din punct de vedere economic. Industria fotbalului descopera acum puterea de cumparare a femeilor pasionate de fotbal si isi adapteaza produsele din ce in ce mai mult in acest sens. Fara sa existe un favorit clar la castigarea UEFA EURO 2008, campionatul se dovedeste unul interesant, la fel ca impactul sau economic si comercial. Vedem deja tari captivate de intensitatea spectacolului, iar acest lucru are un impact direct asupra cheltuielilor de consum. Pe masura ce creste increderea in echipele care merg mai departe, acelasi lucru devine valabil si pentru consumatori - suporterii de acasa sau din Austria si Elvetia contribuie decisiv la impactul economic in valoare de 1,4 miliarde de euro pe durata campionatului."
Redactia BankNews.ro
http://www.banknews.ro/stire/18654_femeile_cheltuiesc_140_de_milioane_de_euro_pe_durata_euro_2008.html