Bunuri ale grupului de presa Business Media Group (BMG), editor, printre altele, al saptamanalului Business Week, editia romaneasca, vor fi scoase la vanzare de catre Administratia Finantelor Publice Sector 4, ca urmare a neplatii unor datorii catre stat, potrivit unui anunt publicat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
William Avery, publisher al Business Media Group, a declarat in exclusivitate pentru Business Standard ca datoria fata de statul roman este una mai veche, platibila esalonat. "Este vorba despre o datorie mai veche, de circa 800.000 de euro, pe care compania o are fata de statul roman. Din aceasta, am platit 500.000 de euro. Dupa aderarea la Uniunea Europeana, statul roman nu a mai fost atat de permisiv cu privire la ritmul de plata a datoriilor si, de aceea, ne aflam in situatia de a plati mai repede restul datoriei", a spus Avery.
Administratia Finantelor Publice din sectorul 4 scoate la vanzare o serie de bunuri ale BMG - computere, laptopuri, imprimante, centrale telefonice si telefoane mobile, aparate de aer conditionat, mobilier, televizoare, sisteme video - cu o valoare totala, stabilita ca suma a preturilor de pornire, de circa 30.000 de euro.
William Avery spune ca BMG agreeaza ideea de licitatie, avand in vedere datoria acumulata fata de bugetul de stat, pe care intentioneaza sa o achite in totalitate, acesta fiind unul dintre pasii prevazuti de lege.
In ceea ce priveste o posibila achiziție a BMG de catre un grup media mai mare, informatie care a fost vehiculata des in ultimele luni, William Avery a declarat ca Business Media Group este in discutii cu mai multi investitori, atat fonduri de investitii, cat si publisheri locali. "Vom face, probabil, un anunt oficial cu privire la decizia finala, undeva in cursul acestei veri", a mai precizat William Avery. Potrivit unor surse din piata, actionarii grupului negociaza de circa trei ani vanzarea trustului BMG, acesta numarandu-se in prezent printre putinii publisherii independenti de pe piata romaneasca.
Grupul de presa (BMG) editeaza mai multe titluri cu tiraj neauditat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), printre care saptamanalul Business Week editia romana, precum si titluri precum Business Review, Biz, Campaign sau Stuff. O sursa importanta de venituri pentru companie o constituie si organizarea de evenimente, cel mai cunoscut fiind Zilele Biz.
Actionari ai Business Media Group sunt Rachad El Jisr (35%), William Avery (35%) si Ghandour Hamid Abdoul (30%). La Registrul Comertuilui mai figureaza si compania Business Media Group International, ai carei actionari sunt Rachad El Jisr si William Avery, fiecare cu cate 50%.
Despre Business Media Group International, William Avery spune ca a fost infiintata ca un spin-off, o companie prin care sa poata presta servicii pentru terți, cum ar fi organizarea de evenimente, in conditiile unei cereri existente la acel moment. "Nu desfasuram insa activitati prin aceasta companie", a adaugat acesta.
BMG a avut, in 2006, o cifra de afaceri de 3,3 milioane de euro si pierderi nete de aproape 50.000 de euro, potrivit declaratiilor inregistrate la Ministerul Finantelor.
Printre competitorii grupului BMG se numara trusturile de presa Ringier, Publimedia, Realitatea-Catavencu.
Business Standard
http://www.banknews.ro/stire/18539_editorul_revistei_business_week_romania,_executat_silit_de_stat.html