Microsoft Corp a cautat vineri sprijin pentru a se opune noului acord de colaborare in domeniul publicitar dintre Google Inc si Yahoo Inc, au declarat pentru Reuters doua surse avizate.
La o zi dupa ce companiile au anuntat un acord ce permite Google sa vanda anunturi publicitare de cautare pe pagina de internet a Yahoo, Microsoft a contactat grupuri de avocatura ce incearca sa influenteze politicile la Washington.
Potrivit unei surse contactate de Microsoft, compania de software a mentionat, intr-un e-mail, ca acordul dintre Google si Yahoo va "limita optiunile companiilor publicitare si va distruge o alternativa competitiva".
Mai exact, Microsoft considera ca afacerea este echivalenta cu un acord de fixare a preturilor, Yahoo si Google stabilind efectiv un pret minim pentru publicitate in cazul cautarii anumitor cuvinte cheie, potrivit unei alte surse familiare cu pozitia Microsoft.
"Efectul va fi o intelegere de genul: 'Nu vom cobori pretul sub un anumit nivel'", a mai precizat sursa.
Microsoft considera, de asemenea, ca acordul va duce la disparitia diviziei de publicitate a Yahoo, eliminand un competitor.
Un purtator de cuvant al Microsoft, Jack Evans, a anuntat joi ca firma de software are obiectii in privinta unui acord intre Yahoo si Google, deoarece acesta ar limita competitia pe piata publicitatii online.
"Pozitia noastra a fost clara inca din aprilie, ca orice acord dintre cele doua companii va duce la cresterea preturilor pentru publicitate si va aduce peste 90% din piata publicitatii online sub controlul Google", a precizat Evans.
NewsIn
http://www.banknews.ro/stire/18523_microsoft_cauta_sprijin_contra_acordului_dintre_google_si_yahoo.html