Ambele autoturisme au propulsoare cu cate sase cilindri, insa modelul german este mai competitiv in privinta consumului, noteaza Adevarul. Motoare sportive, tractiune integrala si dinamica sport sunt principalele atuuri atat pentru BMW Z4, cat si pentru Alfa Spider.
Masinile decapotabile au avut mereu un loc aparte in sufletul pasionatului de automobile din Romania. Testul nostru a inclus doua modele ale unor marci recunoscute pe plan international pentru creatiile "fara acoperis". Este vorba de BMW Z4 si Alfa Romeo Spider.
La un prim contact cu Z4, esti impresionat de formele angulare ale caroseriei si mai ales de capota cat "Casa Poporului". Ca si in cazul altor modele BMW "made by Bangle", n-o sa zabovesc prea mult asupra desenului caroseriei.
BMW Z4 face parte din categoria masinilor "imi place sau o detest". Interiorul lui Z4 este special croit pentru doua persoane si foarte inghesuit, pentru ca reteta unui GT cam asta este.
BMW Z4, un GT veritabil
Mult spatiu pentru motor, putin pentru pasageri si aproape deloc pentru bagaje. Referitor la bagaje, am ramas placut surprins ca am avut posibilitatea sa incarc doua genti de dimensiuni considerabile. Interiorul lui Z4 este atent lucrat, iar materialele sunt de foarte buna calitate. In BMW Z4, important este sa stii sa strunesti herghelia de cai-putere pe care ii ai la dispozitie.
Nu sunt enorm de multi, "doar" 265, insa suficienti pentru a constata ca in Romania nu ai sosele adecvate pentru asemenea "exemplare". Propulsorul de 3.000 de centimetri cubi are o constructie care a facut deja istorie in industria auto.
Sase cilindri asezati in linie si 265 de cai-putere reprezinta mai mult decat ai nevoie pentru a descoperi "bestia". Pentru un motor aspirat, neajutat de turbina sau compresor, puterea litrica este impresionanta: 88 Cp/l.
Un alt atu il reprezinta elasticitatea propulsorului, pentru ca cei 315 Nm, cat reprezinta valoarea maxima a cuplului motor sunt prezenti constant pe o plaja de turatii cuprinsa intre 2.500 si 4.000 rotatii pe minut.
Z4 sprinteaza pana la 100 km/h in numai 5,7 secunde si accelereaza de la 80 la 120 km/h, in treapta a IV-a, in doar 5,5 secunde. Datele sunt furnizate de constructor insa.
Motor puternic, consum rezonabil
In cadrul drive-testului am reusit un sprint 0-100 km/h in 6,6 secunde, cronometrate de un coleg de pe scaunul din dreapta. "Experienta" soferului si colegul crispat cred ca au reprezentat bariera in atingerea celor 5,7 secunde oficiale.
Demarajele si virajele stranse abordate violent reprezinta cireasa de pe tort pentr un posesor de Z4. Degeaba duci masina pana pe la 200 km/h pe autostrada, pentru ca pe curbele foarte stranse Z4 se simte cel mai bine.
Apropo de viteza maxima, trebuie mentionat faptul ca linia aerodinamica permite rularea cu acoperisul pliat la viteze de 120-130 km/h, fara sa-ti zboare ochelarii de pa nas. Cu sistemele electronice decuplate total se pot face derapaje controlate de toata frumusetea.
Daca insa butonul DSC se tine apasat cam 10 secunde si functia se dezactiveaza complet, acceleratia trebuie apasata cu raspundere, pentru ca imediat rupe aderenta si "fuge" de spate.
Consumul reprezinta un alt punct forte al masinii, pentru ca, in pofida celor 3.000 de centrimetri cubi, 265 de cai-putere, a transmisiei automate, masina nu a sarit de 11%! Da, ati citit bine, 11 litri la suta, in conditiile in care nu am "iertat" masina de depasiri in forta sau retrogradari violente ale cutiei de viteze.
Costul unei asemenea distractii nu este exorbitant, ba chiar as putea afirma ca BMW Z4, in varianta de echipare din test, are un pret de bun-simt:42.000 de euro, cu TVA. Sloganul publicitar al marcii italiene se potriveste cel mai bine cu dinamica si designul lui Spider.
Alfa Romeo Spider, "inima sportiva"
Din orice unghi privesti Alfa Spider, nu poti exclama decat "Este frumoasa!" As adauga si ca are mult sex-appeal, un atribut insusit de mai toate creatiile italienilor.
Una dintre cele mai frumoase decapotabile fabricate in ultimii ani, Alfa Romeo Spider a fost distinsa cu titlul "Cabrioletul Anului 2006". Stilistic, nu reprezinta o revolutie, Spider fiind in linii mari o Brera decapotabila, desenata de o echipa mixta formata din specialistii de la studiourile Pininfarina si de cei ai constructorului italian.
Design de nota zece
Liniile exterioare ale caroseriei sunt fluide si fara cusur, iar interiorul este mult mai bine lucrat decat ma asteptam. Atractia interiorului o reprezinta cele trei ceasuri rotunde de pe consola centrala.
Primul indica nivelul de combustibil, al doilea, gradele lichidului de racire a motorului, iar ultimul - nivelul presiunii uleiului. Italienii nu s-au incurcat si au montat pe micul Spider direct un propulsor V6 de 3.200 cmc, ce dezvolta 260 de cai-putere, la care a fost adaugata si tractiunea integrala.
Toate acestea te ajuta sa schitezi un zambet tamp in coltul gurii. Prietenii stiu de ce! Odata pornit propulsorul, sistemul de evacuare te loveste direct in timpan si nu mai auzi niciun telefon mobil, claxon ori sirena de politie. In urechi, nu ai decat acel sunet metalic, o melodie fredonata de multi, cantata insa de foarte putini. Iar Alfa chiar stie sa interpreteze aceasta partitura.
Cutia manuala cu sase rapoarte si tractiunea integrala te tin pe traiectorie oricat ai incerca sa te dai in spectacol. Daca ai decuplat VDC (vehicle dinamic control), atunci devii ceva mai vulnerabil la derapaje, asa ca aveti grija cum struniti cei 260 de caluti! Pretul distractiei nu este din liga superioara, insa nici de ici, de colo: 46.172 de euro, cu TVA.
BMW Z4
Avantaje
- Motor sportiv
- Consum redus
- Transmisie performanta
- Spatii de depozitare numeroase
Dezavantaje
- Acces greoi in habitaclu
- Spatiu interior redus
- Portbagaj de mici dimensiuni
Alfa Romeo Spider
Avantaje
- Design
- Acces facil in habitaclu
- Tractiune integrala
- Spatiul interior mare
Dezavantaje
- Consum de carburant
- Frane slabe
- Portbagaj mic
Adevarul
http://www.banknews.ro/stire/18465_bmw_z4_si_alfa_romeo_spider,_doua_decapotabile_pline_de_sex-appeal.html