BankNews.ro - The Business Republic

Telefonul mobil devine al patrulea canal generator de venituri pentru comercianti
Afaceri | Data Publicarii: 09-06-2008

Vanzatorii cu amanuntul permit clientilor sa efectueze tranzactii si de pe dispozitive mobile, telefonul mobil devenind al patrulea canal generator de venituri pentru comercianti, dupa magazinele propriu-zise, site-urile Web si cataloage, se arata intr-un studiu e-commerce efectuat de Cisco.

Un studiu Cisco arata ca dispozitivele mobile reprezinta o oportunitate semnificativa de dezvoltare pentru domeniul comertului cu amanuntul, asigurand consumatorilor un canal nou pentru achizitionarea de produse. Al treilea studiu anual al companiei despre e-commerce indica faptul ca dispozitivele mobile se alatura rapid magazinelor propriu-zise, site-urilor Web si cataloagelor, devenind un canal important pentru comertul cu amanuntul.

Aparitia conectivitatii sociale (social networking) si a tehnologiilor avansate pentru mobilitate a redefinit experienta online si permite vanzatorilor cu amanuntul sa beneficieze de noi surse de venituri prin implementarea de strategii de mobilitate, potrivit Cisco.

"Mobilitatea asigura o oportunitate noua de generare de venituri pentru vanzatorii cu amanuntul si deschide o noua epoca in comertul multicanal cu amanuntul.  Comertul multicanal cu amanuntul a devenit o retea de puncte de comunicare cu clientela la nivelul magazinelor, al cataloagelor, al dispozitivelor mobile si al Internetului. Pentru a profita de avantajele oferite de comunicatiile mobile, vanzatorii cu amanuntul trebuie sa inceapa sa ofere clientilor "magazine interconectate" a declarat vicepresedintele Retail/CPG Practice, IBSG, Dick Cantwell.

Studiul Cisco IBSG a clasificat 45 de firme de comert cu amanuntul din America de Nord si Europa in trei categorii (Global 500, Web 15 si Innovators) si a avut in vedere doua aspecte ale achizitiilor online din perspectiva consumatorilor.

Primul aspect il reprezinta capabilitatile de baza, care sunt caracteristici nenegociabile si esentiale. Acestea se refera la interfete grafice intuitive pentru utilizatori, capabilitati de cautare si procese de achizitionare simple.

Al doilea aspect se refera la capabilitatile emergente, caracterizate de un nivel superior de sofisticare, cum ar fi conectivitatea sociala si integrarea multicanal, care sporesc valoarea experientelor clientilor.

Pe langa faptul ca asigura functionalitatea fara erori a capabilitatilor de baza, simplificand in mod semnificativ procesele de achizitionare, site-urile din Top 10 ofera capabilitati avansate care redefinesc experienta online. Clientii solicita intotdeauna excelenta pentru capabilitatile de baza, iar cerintele pentru capabilitatile emergente s-au transformat rapid pe parcursul ultimului an, surprinzandu-i pe unii vanzatori cu amanuntul cu garda jos. Conform rezultatelor studiului, ierarhia principalelor zece site-uri de e-commerce este urmatoarea: Amazon.com, Best Buy, Sears, Circuit City, Quelle, Otto, Macy's, FNAC, Bol.com si Argos Home Retail Group.

Studiul despre e-commerce a fost efectuat de grupul Cisco IBSG (Internet Business Solutions Group), departamentul de consultanta strategica globala al companiei Cisco, care colaboreaza cu Global Fortune 500 si organizatii din sectorul public in vederea transformarii conducerii proceselor comerciale.

Cisco este unul din liderii mondiali in comunicatiile Internet care transforma modul de conectare, de comunicare si de colaborare interpersonala. Echipamentele Cisco pentru zona europeana sunt furnizate de Cisco Systems International BV, o filiala in proprietate exclusiva a Cisco Systems, Inc.

NewsIn

http://www.banknews.ro/stire/18373_telefonul_mobil_devine_al_patrulea_canal_generator_de_venituri_pentru_comercianti.html