Aproape trei sferturi dintre consumatorii europeni (71%) sunt incantati de controlul financiar pe care il ofera cardurile de plata prepaid in comparatie cu numerarul sau cecurile si admit ca aceste instrumente de plata ar putea sa-i determine sa nu mai cheltuiasca in exces, conform unui studiu comandat de MasterCard. Peste jumatate dintre consumatorii europeni (54%) vad in cardurile prepaid un instrument de administrare a cheltuielilor, care le permite sa puna bani deoparte pentru scopuri precise, cum ar fi cumparaturile de weekend sau cele pentru vacante, se arata in studiul MasterCard remis BankNews.ro.
"Consumatorii cauta instrumente financiare transparente, care pot fi utilizate usor si care ii ajuta sa-si administreze mai riguros banii, atat pentru cumparaturile de zi cu zi, cat si pentru ocaziile speciale. Acest studiu confirma dorinta consumatorilor de a alege cardurile prepaid pentru ca reprezinta o metoda prin care pot cheltui in mod responsabil si pot sa-si administreze mai bine banii", spune Chris Reddish, Global Product Head of Prepaid Europe, MasterCard.
Studiul, realizat in aprilie 2008 de ase Market Intelligence in numele MasterCard, a inclus interviuri online cu 1.012 de consumatori din Marea Britanie, Franta, Italia, Germania si Polonia. Studiul indica tendinta consumatorilor de a cere mai mult de la cardurile lor prepaid, in plus fata de posibilitatea de a realiza doar tranzactii.
Doua treimi (66%) dintre respondenti au fost receptivi la ideea unui program de loialitate, care sa le ofere discount-uri la comerciantii participanti la program, in timp ce mai mult de jumatate (51%) ar dori sa vada caracteristica 'Tap & Go™' inclusa pe cardurile prepaid, fapt care le-ar permite sa treaca cardul prin fata unui cititor special pentru a realiza plati mai rapid si mai convenabil. 46% dintre respondenti spun ca ar aprecia un card prepaid care sa le dea posibilitatea de a face donatii caritabile atunci cand fac cumparaturi zilnice.
"Studiul indica faptul ca europenii stiu ce le poate oferi un card - de la discount-uri, la reducerea timpului petrecut la POS - dar cel mai interesant aspect este ca aproape jumatate dintre cei intrebati ar dori ca aceste carduri sa le reflecte adeziunile la cauzele caritabile", a mai declarat Reddish.
Cardurile prepaid reprezinta segmentul care se dezvolta cel mai rapid din industria de plata. Popularitatea lor este data de libertatea financiara pe care o ofera posesorilor de carduri, care pot beneficia de securitatea, comoditatea si acceptarea globala a unui instrument de plata prin simpla sa achizitionare, fara a mai fi nevoie sa-l lege de un cont bancar. Studiul arata ca notorietatea cardurilor prepaid ca instrument de plata este ridicata (62%) in randul consumatorilor din Europa, in special in randul celor cu varsta cuprinsa intre 35 si 44 de ani, persoane casnice sau care au venituri mici, cu educatie medie, pensionari sau someri.
Atitudinea consumatorilor fata de cardurile prepaid:
|
Marea Britanie |
Franta |
Italia |
Germania |
Polonia |
Stiu ca aceste carduri prepaid sunt un instrument de plata |
67% |
54% |
87% |
63% |
39% |
Recunosc ca i-ar impiedica sa cheltuiasca in plus |
80% |
72% |
74% |
57% |
72% |
Le permit sa administreze banii, stabilind sume fixe pentru scopuri specifice |
60% |
43% |
60% |
43% |
67% |
Prefera cardurile prepaid in defavoarea numerarului pentru ca sporesc
securitatea personala |
54% |
48% |
71% |
36% |
74% |
Prefera cardurile prepaid in defavoarea numerarului pentru ca sunt mai
convenabile |
56% |
54% |
80% |
52% |
69% |
Vad cardurile prepaid ca pe un instrument de cumparaturi mai sigur in
mediul online sau pentru comenzile prin telefon |
65% |
52% |
87% |
47% |
72% |
Apreciaza posibilitatea de a utiliza cardurile prepaid la ATM-uri si POS
atunci cand sunt in strainatate |
62% |
44% |
80% |
53% |
67% |
Ar dori sa beneficieze de programe de loializare |
64% |
52% |
74% |
63% |
78% |
Ar dori sa aiba inclusa optiunea Tap & Go |
46% |
38% |
67% |
45% |
59% |
Ar dori sa poata realiza donatii in scopuri caritabile prin intermediul
cardurilor prepaid |
41% |
50% |
55% |
32% |
57% |
Cele mai populare tipuri de cumparaturi pentru care consumatorii ar utiliza un card prepaid:
Marea Britanie (respondenti: 69) |
Franta (respondenti: 45) |
Italia (respondenti: 133) |
Germania (respondenti: 75) |
Polonia (respondenti: 114) |
Bacanie/mancare (26%) |
Bacanie/mancare (24%) |
Cumparaturi online (41%) |
Cheltuieli de valoare mica/ cheltuieli zilnice (44%) |
Bacanie/mancare (27%) |
Cheltuieli in vacanta (19%) |
Cheltuieli de valoare mica/ cheltuieli zilnice (20%) |
Cheltuieli de valoare mica/ cheltuieli zilnice (24%) |
Bacanie/mancare (31%) |
Cheltuieli de valoare mica/ cheltuieli zilnice (25%) |
Vacante (16%) |
Aparatura electrica/ electronica/ mobila (18%) |
Cheltuieli in vacanta (12%) |
Vacante (18%) |
Cheltuieli in vacanta (16%) |
Cumparaturi de valoare mare (14%) |
Vacante (16%) |
Vacante (9%) |
Imbracaminte (17%) |
Aparatura electrica/ electronica/ mobila (16%) |
Cadouri/ Craciun/ Zile de nastere (14%) |
Facturi (11%) |
Aparatura electrica/ electronica/ mobila (8%) |
Cumparaturi de valoare mare (14%) |
Cumparaturi online (15%) |
In Europa, cheltuielile pe cardurile prepaid (asa numitele carduri pentru cumparaturile zilnice) vor atinge €14 miliarde - 18,6% din totalul cheltuielilor la nivel global - pana in 20101. Atunci cand sunt luate in calcul si alte caracteristici ale cardurilor prepaid, cum ar fi cadourile, carduri de calatorii sau business, valoarea cheltuielilor pe carduri in Europa se ridica la €120 miliarde, demonstrand potentialul acestui segment.
Redactia BankNews.ro
http://www.banknews.ro/stire/17853_consumatorii_europeni_renunta_la_numerar_in_favoarea_cardurilor_prepaid.html